بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز ۴ هزار و ۴۶۲ واحد رشد کرده و با لمس کانال ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحدی ، رکورد جدیدی ثبت کرد.
کد خبر : ۱۹۰۵۶۵

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز ۴ هزار و ۴۶۲ واحد رشد کرده و با لمس کانال ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحدی ، رکورد جدیدی ثبت کرد. 

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» نیز با رشد ۱۲۸۶ واحدی به ۵۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. شاخص‌کل «هم‌وزن» هم استارت سبزی در تابلوی بازار زد و با ۱۱۸۹ واحد پرش به ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد دست پیدا کرد. ضمن آنکه شاخص بازار اول با ۳۱۶۶ واحد افزایش در پله 15۳ هزار و ۲۴۲ واحدی ایستاد. در مقابل آن شاخص بازار دوم پرش چشمگیری داشت و با ۹۴۶۶ واحد صعود خود را به پله ۳۹۴ هزار و ۳۳۲ واحدی رساند.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده، تاکنون با ۲۵ هزار و ۶۸۲ واحد افزایش معادل ۱۴ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

ارزش روز بازار هم به بیش از 7۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.
در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که بیشترین تاثیر در شاخص را «فارس» با ۴۷۰ واحد، «پارسان» با ۲۳۹ واحد، «شپدیس» با ۲۲۴ واحد و «وبملت» با ۱۸۷ واحد بر جای گذاشتند. 
 نماد «وتجارت» با بیش از ۳۹ هزار معامله، پربیننده ترین نماد امروز بورس بود.

از سوی دیگر نمادهایی همچون «ذوب»، «بزاگرس»، «سمگا»، «زاگرس»، و «زفکا» جزو نمادهای پربیننده بازار فرابورس محسوب شدند.


بر اساس این گزارش، نمادهایی همچون «کگل» با شاخص مثبت 393 واحد، «وامید» با 306 واحد، «کچاد» با 251 واحد، «فارس» با 243 واحد و «ومعادن» با 216 واحد مثبت و نمادهایی همچون «فملی» با 199 واحد کاهش و «شپنا» با 127 واحد کاهش، بیشترین تاثیرگذاری را در بازار امروز داشتند.

گروه های خودرو، قندی، پتروشیمی، ساختمانی و فولادی و اکثر نمادهای بانکی، روز سبزی را پشت سر گذاشتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر