بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
بازار سرمایه، بازاری است که سرمایه گذاری در آن نیازمند دانش مالی است و اگر از دانش مالی کافی برخوردار نیستند، حتما با مراجعه به متخصصان یا از طریق درگاه های تخصصی مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک، ریسک های احتمالی را پوشش دهند.
کد خبر : ۱۹۰۷۱۱
خوش‌بینی به رشد بازار سرمایه در سال۹۸/ کارت دعوت به اژدهای نقدینگی برای ورود به حافظ

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در پیش‌بینی وضعیت بازار‌سرمایه در سال ۹۸ بیان کرد: بازارسرمایه سال ۹۸ را با روند مثبت آغاز کرد و چنانچه کشور در حوزه بین‌الملل دچار محدودیت‌های جدی نشود و همین شرایط تداوم یابد، به رشد بازار سرمایه خوش‌بین هستم.

وی افزود: بخشی از اژدهای نقدینگی در کشور، به واسطه ویژگی‌های بازار سرمایه از جمله شفافیت، نقدشوندگی بالا و امکان دسترسی تمامی اقشار جامعه با هر میزان نقدینگی می تواند جذب بازار سرمایه شود و از این رو به رشد بازار اطمینان وجود دارد البته امیدوارم شرایط بین‌المللی به گونه‌ای باشد که محدودیت جدیدی ایجاد نشود و در سال رونق تولید، گره‌های صنایع تولیدی گشوده شود؛ تولید بیشتر، سودآوری بیشتر و به‌تبع آن رشد نماگرهای بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت.

صحرایی در پاسخ به این سوال که «با توجه به جذابیت عرضه‌های اولیه برای سهامداران، در سال ۹۸ شاهد ورود شرکت‌های جدید خواهیم بود یا نه؟» گفت: تلاش می‌شود در سال ۹۸ تعداد عرضه‌های‌اولیه افزایش یابد و میزان (ارزش) عرضه‌های‌اولیه با رشد مواجه شود ضمن آنکه از طریق مذاکره با سهامداران عمده، قیمت‌گذاری به‌نحوی صورت بگیرد که برای سهامداران خرد جذاب باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفتگو تصریح کرد: یکی از حوزه های نیازمند فرهنگ سازی، ورود بدون مشورت و غیرتخصصی در بازار سرمایه بوده و چاشنی این موضوع هم، رفتار توده وار سهامداران است. در حوزه فرهنگ‌سازی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته؛ اما هنوز فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی در کشور نیازمند اقدامات بیشتری است.

وی افزود: جهت ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس، لازم است دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها، خصوصا رسانه ملی، وارد عمل شوند. مردم باید در نظر داشته باشند که بورس، بازاری است که سرمایه‌گذاری در آن نیازمند دانش مالی است و اگر از دانش مالی کافی برخوردار نیستند، حتما با مراجعه به متخصصان یا از طریق درگاه‌های تخصصی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ریسک‌های احتمالی را پوشش دهند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در خاتمه تصریح کرد: انعکاس اطلاعات صحیح، از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش دانش مالی سهامداران است؛ بازارسرمایه، مناسب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است و رشد این بازار، آثار تورمی به دنبال نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت بورس تهران خبر داد:

رونمایی از تابلوی بازار برتر در بورس

مدیرعامل شرکت بورس‌تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تامین مالی شرکت های دارای مطالبات و لیزینگ ها از طریق اوراق خرید دین در بورس تهران

صحرایی در همایش انجمن حسابداران خبره ایران تاکید کرد:

رشد ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه/نرخ موثر اوراق طلایی به 24 درصد رسید

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزوده شدن ۴۵۰۰میلیارد تومان به ارزش بورس/ ماهانه یک عرضه‌اولیه در راه بورس

ارسال نظر