بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
رئیس‌کمیسیون ویژه حمایت از تولید‌ملی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تغییر قیمت فولاد در کوتاه‌مدت به نفع بازار نیست / بورس‌کالا و تولیدکننده به ثبات قیمت بیاندیشند

تغییر قیمت فولاد در بازه‌های زمانی کوتاه نمی‌تواند به نفع بازار باشد و تولیدکننده و خریدار را در مسیر عدم ثبات قرار می‌دهد؛ در نتیجه بهتر است که بورس کالا و تولیدکننده به ثبات قیمت‌ها روی آورند و با این روش به رونق بازار کمک کنند.
کد خبر : ۱۹۰۸۴۸

تغییر قیمت فولاد در بازه زمانی کوتاه به نفع بازار نیست / بورس کالا و تولیدکننده به ثبات قیمت بیاندیشند

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به قیمت‌گذاری‌های جدید فولاد گرم در بورس در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، اظهار کرد: تغییر قیمت به طور کلی در بازه‌های زمانی کوتاه نمی‌تواند به نفع بازار باشد و تولیدکننده و خریدار را در مسیر عدم ثبات قرار می‌دهد اما نمی‌توان نقش بازار سرمایه را در معاملات نادیده گرفت زیرا در ماه‌های اخیر به فعال‌تر شدن بازار کمک کرده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد رغبت بیشتر مردم به بازار سرمایه بودیم و این مساله علامت خوبی می‌تواند به شمار رود؛ ضمن اینکه یکی از تاکیدات به فعالان و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی این بوده است که نباید به صورت سنتی فقط به سمت بانک‌ها بروند.

فولادگر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هم بازار سرمایه باید همکاری لازم مانند برگزاری دوره‌های آموزشی یا رونق شرکت‌های تامین مالی را داشته باشند تا بتوان به توسعه بازار سرمایه و همچنین فعالان حوزه فولاد برای رفتن به سمت بازار جدید، دست یافت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات نخست خود پیرامون نامناسب بودن تغییر مکرر قیمت‌ فولاد گفت: قسمت پالایش بازار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هر سال آماری از بازار ارائه می‌دهد که در آن به بدترین مولفه‌های کسب و کار در آن سال اشاره می‌شود.

وی افزود: نوسانات قیمت و تغییر مکرر بخشنامه‌ها از بدترین مولفه‌های کسب و کار در سال 97 بود و در نتیجه نباید اشتباهات و سیاستگذاری‌های نادرست سال گذشته را در سال جدید ادامه داد.

فولادگر همچنین یادآور شد که قیمت گذاری برای فولاد یکی از گزینه‌های مورد بحث همیشگی در بازار سرمایه بوده که در بسیاری از مواقع با موضع‌گیری فعالان این بازار هم مواجه شده است و بر این اساس طرفین می‌توانند با تعامل دوسویه، قیمت‌گذاری را انجام داده و ایجاد ثبات را مدنظر قرار دهند و از این طریق به رونق بازار کمک کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران خبر داد:

معامله نسیه‌ای با ایجاد اوراق خرید دین کالایی

ارسال نظر