بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بورس تهران توانست در پایان معاملات امروز، به شاخص 220هزار واحدی دست یابد.
کد خبر : ۱۹۰۹۳۲
شاخص‌کل 220 هزار واحدی شد/ حسودی بازارهای موازی به تابلوی حافظ

به گزارش بورس‌نیوز، هفته‌ای بهاری بازارسرمایه امروز کامل شد و بازگشتی که دیروز شاخص از مرز 219 هزارتایی نیز زده بود هم شکست تا رکورد جدیدی 220 هزار واحدی به نام بورس به ثبت رسد.

امروز از زیر تابلوی بورس، خبرهای فراوانی شنیده شد از گرانی بنزین تا افزایش سرمایه بانک‌ها و حسودی که بازارهای موازی با آنکه بازار آنها رکورد نکرده نسبت به بورسی‌ها نشان می‌دهند اما این بازار کماکان جای  رشد داشته زیرا هنوز بسیاری از نرخ‌ها و ارزش شرکت‌ها به میزان واقعی نرسیده‌اند.

بازار سرمایه در پایان معاملات امروز، رشد 3466 واحدی را به ثبت رساند تا شاخص‌کل به 220 هزار و 108 واحد دست یابد تا با رکوردی جدید به استقبال تعطیلات آخر هفته رود.

شاخص‌کل 220 هزار واحدی شد/ حسودی بازارهای موازی به تابلوی حافظ

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» نیز با رشد 999 واحدی به 63 هزار و 434 واحد رسید و شاخص‌کل «هم‌وزن» نیز با افزایش 772 واحدی همراه بود تا به 44 هزار و 651 واحد دست پیدا کرد ضمن آنکه شاخص بازار اول با 2542 واحد افزایش در پله 165 هزار و 34 واحدی ایستاد و در مقابل، شاخص بازار دوم نیز با ثبت روند مثبت همراه شد تا با 6951 واحد رشد، در پله 423 هزار و 255 واحدی را نظاره کند.

ارزش معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به مرز یک هزار و 605 میلیارد تومان رسید که ارزش بازار نقدی نیز برابر با یک هزار و 568 میلیارد تومان بود که ناشی از جابه‌جا شدن 5.030.113.234 برگ سهم به تعداد 322 هزار و 3 معامله بود.

شاخص‌کل 220 هزار واحدی شد/ حسودی بازارهای موازی به تابلوی حافظ
تصویر بالا مربوط به ارزش معاملات بازار است.

در بررسی شاخص صنعت نیز می‌توان دریافت که این گروه با رشد 3176 واحدی به 198 هزار و 616 واحد دست پیدا کرد ضمن آنکه گروه مالی نیز با افزایش 3372 واحدی به 250 هزار و 239 واحد برسد.

در پایان معاملات امروز بازار اگر نگاهی به حجم معاملات داشته باشیم سهامداران برای گروه بانکی‌ها، خودرو، شرکت‌های چند رشته‌ای، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل تحرکات فراوانی داشتند و از سوی دیگر با نگاهی به وضعیت بازار با پارامتر «ارزش بازار» نیز می‌توان دریافت که به‌غیر از پترویی و کامودیتی‌ها که همیشه در لیست‌ها بخاطر ارزش شرکت و معاملات حضور دارند، اینبار مهمانانی تازه از جنس «اخابر» و «همراه» نیز وجود داشت ضمن آنکه حوض ورود نقدینگی دقیقا به تمامی گروه‌ها سرریز شد تا سهامداران با لبخند به پایان هفته بروند؛ همچنین اگر بازار را با عینک ارزش معاملات بخواهیم مورد ارزیابی قرار دهیم باید اعلام شود که نگاه سهامداران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق تامین مالی نیز کاملا جذاب بود ضمن آنکه سیمانی‌هایی که دارای برنامه و طرح‌ریزی بودند کاملا خودنمایی کردند.

شاخص‌کل 220 هزار واحدی شد/ حسودی بازارهای موازی به تابلوی حافظ
تصویر بالا مربوط به حجم معاملات بازار است.

در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که نمادهایی همچون «شپنا2» با بیش از 235 میلیارد تومان و قیمت هر سهم 1.154 تومان، «سفارس» با 52.4 میلیارد تومان، «خساپا» با 49.7 میلیارد، «رمپنا» با 41 میلیارد تومان، «شپنا» با 39 میلیارد تومان، «وتجارت» با 36.5 میلیارد تومان و «وبملت» با 36.4 میلیارد تومان در این لیست قرار گرفتند.

از سوی دیگر نمادهایی همچون «ومعادن»، «پارسان»، «مبین»، «ستران»، «کالا»، «وپارس» و «دعبید» جزو نمادهای فروشنده بازار محسوب شدند.

شاخص‌کل 220 هزار واحدی شد/ حسودی بازارهای موازی به تابلوی حافظ
تصویر بالا مربوط به ارزش بازار است.

بر اساس این گزارش، نمادهایی همچون «جم» با شاخص مثبت 243 واحد، «رمپنا» با 212 واحد، «وامید» با 183 واحد، «فملی» با 145 واحد، «فولاد» با 138 واحد ، «همراه» با 134 واحد و «فارس» با 128 واحد افزایش، بیشترین تاثیرگذاری را در بازار امروز داشتند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
یکم دیگه صدای حباب حباب از بازار های موازی شنیده میشه چون میدونن نقدینگی بیاد سمت بورس رانت بازی و دلالیشون تموم میشه باید حباب بازار های موازی مثل ارز و سکه و مسکن و خودرو حسابی خالی شه فقط هم یه راه داره اون هم جذب نفدینگی توسط بورس و بازار سرمایه است که منجر به رونق تولید و افزایش قیمت سهام میشه