بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
رشد چشمگیر هزینه‌های مواد اولیه تولید نظیر کائوچوی مصنوعی و طبیعی از اصلی‌ترین دلایل رشد بیش از 270 میلیارد ریالی و 201 درصدی بهای تمام شده این شرکت در مقایسه با سال مالی 1396 بوده است.
کد خبر : ۱۹۰۹۷۶

تحقق سودی 220 ریالی از سهمی 5300 ریالی:آیا قیمت سهام «پسهند» با سودش همخوانی دارد؟؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه در ماه‌های اخیر به واسطه افزایش چشمگیر و بی‌سابقه نرخ ارز و تورم کشور شاهد افزایش سودآوری برخی از شرکت‌های تولیدکننده بودیم اما آیا قیمت‌های کنونی سهام برخی از این شرکت‌ها با سود قابل تحقق آنها همخوانی دارد و یا مجددا شاهد کاهش معنادار این قیمت‌ها در روزهای آتی خواهیم بود؟

قیمت کنونی سهام شرکت صنایع لاستیکی سهند با نماد «پسهند» حتی علیرغم اعلام افزایش سود خالص در گزارش حسابرسی نشده سال مالی 1397 در مقایسه با سال گذشته، توجیهی منطقی ندارد زیرا حتی با در نظر گرفتن عملکرد سه‌ماهه انتهایی این شرکت نیز، می‌توان به قیمت بالای سهام این شرکت در حال حاضر پی برد.

تحقق سودی 220 ریالی از سهمی 5300 ریالی:آیا قیمت سهام «پسهند» با سودش همخوانی دارد؟؟

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی نشده و عملکرد این شرکت در سال 1397، می توان به افزایش 667 تنی تسمه نقاله به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت در مقایسه با سال 1396 مقایسه کرد که این موضوع منجر به افزایش چشمگیر و بیش از 157 درصدی درآمدهای شرکت شده است.

علی رغم این موضوع، رشد چشمگیر هزینه‌های مواد اولیه تولید نظیر کائوچوی مصنوعی و طبیعی از اصلی‌ترین دلایل رشد بیش از 270 میلیارد ریالی و 201 درصدی بهای تمام شده این شرکت در مقایسه با سال مالی 1396 بوده است.

سود خالص محقق شده این شرکت در انتهای سال مالی 1397، 76.836 میلیون ریال است که در مقایسه با 12.076 میلیون ریال سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است. با این وجود می‌توان به تحقق تنها 28 میلیارد ریالی سود خالص این شرکت در سه ماهه انتهایی سال اشاره کرد که این مبلغ با توجه با نرخ‌های بالای فروش محصولات در این مدت، از اصلی‌ترین دغدغه‌های سهامداران نسبت به عدم تحقق سود همسو با قیمت‌های کنونی سهام این شرکت در سال 1398 خواهد بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر