بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
چندی پیش گزارشی تحلیلی در خصوص عملکرد شرکت «کارگزاری بانک دی» به نگارش درآمد که جوابیه مدیران شرکت مذکور را به دنبال داشت. اما در این میان، ظاهرا یک نکته مهم از قلم افتاده است.
کد خبر : ۱۹۱۲۷۹
به گزارش واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، هفته گذشته گزارشی تحلیلی در خصوص عملکرد شرکت «کارگزاری بانک دی» به نگارش درآمد و جایگاه این شرکت در بین زیرمجموعه‎های «بانک دی» و همچنین در میان سایر شرکت‎های کارگزاری فعال در بازار سرمایه مورد ارزیابی قرار گرفت.

پس از انتشار این گزارش، مدیران «کارگزاری بانک دی» به سرعت نسبت به گزارش آبسیم واکنش نشان دادند و جوابیه‎ای در اختیار بورس نیوز قرار گرفت که مطابق با قانون، بدون دخل و تصرف منتشر شد.

در خصوص این جوابیه یک نکته را باید مدنظر داشت؛ مهم‌ترین و اصلی‎ترین دلیل تمایز بین گزارش آبسیم و جوابیه مدیران، عدم به‎روز بودن گزارشات مالی «کارگزاری بانک دی» در سامانه کدال است.

 در واقع آن چه که در گزارش آبسیم درج گردید خلاف واقع نبود؛ تنها به سبب نبود اطلاعات به‎روز در سامانه اصلی بازار سرمایه (کدال)، اعداد و ارقام درج شده با آن چه که مدیران این شرکت در جوابیه اعلام کردند، متفاوت بود. آخرین گزارش منتشر شده از این شرکت بر روی سامانه کدال مربوط به 6 ماهه منتهی به مرداد سال 97 بود که مورد استفاده آبسیم قرار گرفت. اما اطلاعات درج شده در جوابیه مدیران مربوط به عملکرد منتهی به بهمن ماه 97 است.
 از بنیاد شهید و روسای قبلی تا کذب بودن / اطلاعات خود را به‎روز کنید
بنابراین، اگر مدیران شرکت «کارگزاری بانک دی» نسبت به ارسال به‎روز و به موقع اطلاعات مالی خود اقدام می‎کردند، این اختلاف پیش نمی‎آمد. البته اقدام سریع مسئولین این شرکت جهت شفاف سازی، حرکتی مثبت ارزیابی می‎شود که رسالت بورس نیوز نیز همین است.
گفتنی است یکی از مدیران ارشد این کارگزاری در بخش نظرخواهی خبر منتشر شده در بورس نیوز ، اخبار منتشر شده در این رسانه را کذب دانسته و البته در تماس تلفنی با تحریریه بورس نیوز سخنی از کذب بودن نمی‎کند و تنها درخواست نشر جوابیه را دارد. سوالی که پیش می‎آید اینکه چرا ضعف خود در انتشار به موقع گزارش در کدال را به گردن رسانه می‎اندازید و چرا با اینکه ما بر اساس قانون مطبوعات جوابیه شما را منتشر کردیم، باز دست به فرافکنی زده و از بنیاد شهید و روسای قبلی آن مجموعه سخن به میان می‎آورید.
از بنیاد شهید و روسای قبلی تا کذب بودن / اطلاعات خود را به‎روز کنید
شاید گزارش آبسیم تلنگری باشد برای به‎روز شد شما و دوستانتان.
لطفا کمی‎خود را به روز کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس بازار سرمایه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
لطفا گزارش تحقیق و مطالعات بورس نیوز را بابت وضعیت سهام بانک دی را منتشر کنید تا وضعیت اسفناک این بانک را همگان ببینند.