بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد از تزریق پارامترهای منفی به سرمایه‌گذار/ بازار متشکل ارزی به داد زیان‌ده‌ها می‌رسد!

در صورت تشکیل بازار متشکل ارزی، این بازار در یک نوسان قیمتی، بین ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان قرار می‌گیرد و شرکت‌های زیان‌ده می‌توانند با استفاده از آن حتی از این وضعیت خارج شوند و شرایط بهتری را در سال ۹۸ تجربه کنند.
کد خبر : ۱۹۱۶۹۲
احمد جاويدي، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور اظهارکرد: با شرایط حال حاضر اقتصاد و پارامترهای متنوعی که گریبانگیر نوسانات اقتصادی شده، شاید ارزیابی بازاری که متناسب با حفظ ارزش پول در کشور باشد برای سرمایه‌گذاران چندان راحت نباشد و برای ورود به یک بازار مطمئن، ریسک بزرگی را در ابتدا انجام دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته، اقتصاد با مسائلی همجون نوسان شدید نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات تحریم و گرانی‌های فراوانی مواجه شد که اقشار مختلف مردم فشار فراوانی را تجربه کردند.

جاویدی با اشاره به اینکه ریسک ورود به بازارها نباید سرمایه مردمی را به خطر اندازد، افزود: با کاهش ارزش پول ملی، سرمایه‌های خُرد مردم با چشم برهم زدنی به یک‌سوم ارزش خود تبدیل شد.

عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اینگونه گفت که در سال جاری ادامه اتفاقات منفی دیگری نیز رخ داد چراکه پارامترهای دیگری همچون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت و ایجاد ارز نیمایی نیز به بازار تحمیل شد که طبیعتا چنین تصمیماتی بر بازارهای سرمایه‌گذاری تاثیر فراوانی می‌گذارد زیر عملا چنین نرخ‌هایی بر کالاها و صنایع تاثیر گذار است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد و همچنین در صورت تشکیل بازار ارز متشکل، بازار ارز در یک نوسان قیمتی، بین ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان قرار می‌گیرد و شرکت‌های زیان‌ده می‌توانند با استفاده از آن حتی از این وضعیت خارج شوند و شرایط بهتری را در سال ۹۸ تجربه کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مبنای استفاده از بازار متشکل ارزی مطرح شد؛

کاهش دخالت بانک مرکزی یا نرخ دستوری

مبنای استفاده از بازار متشکل ارزی مطرح شد؛

کاهش دخالت بانک مرکزی یا نرخ دستوری

ارسال نظر