بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
مدیر مالی «سخوز» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بررسی دلایل رشد سودآوری/ لیست مشریان جدید روی کیسه این سیمان‌ساز

شرکت بتازگی چند مشتری جدید برای کلینکر شناسایی کرده و تحویل سیمان به مشتریان جدید، حجم فروش کلینکر شرکت را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۹۱۷۱۹
دلایل رشد سودآوری «سخوز» چیست؟

به گزارش بورس نیوز یکی از شرکت های سیمانی که گزارش‌های قابل قبولی ارائه کرده، شرکت سیمان خوزستان بوده است. این شرکت در ۱۲ ماهه ۹۷ به ازای هر سهم ۱۱۱ تومان سود محقق کرده که ۱۶۴ درصد بیش از سود تحقق یافته سال ۹۶ بوده است. علاوه بر این گزارشات ماهانه «سخوز» هم مطلوب بوده و نشان از شناسایی درآمد بیش از ۷۱ میلیارد تومانی این شرکت در دوماهه ابتدای سال و رشد ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

منوچهر قائمی مدیر مالی شرکت سیمان خوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل عملکرد مطلوب شرکت و رشد درآمدی بیان کرد: شرکت بتازگی چند مشتری جدید برای کلینکر شناسایی کرده و تحویل سیمان به مشتریان جدید، حجم فروش کلینکر شرکت را افزایش داده است. امیدواریم این روند تا پایان سال تداوم یابد.

وی افزود: البته کلینکر تحویلی به این مشتریان روانه بازارهای صادراتی می شود؛ ولی از آنجا که تحویل کلینکر در داخل کشور صورت می گیرد، نمی توان از درآمد فروش کلینکر به مشتریان جدید به عنوان درآمدهای ارزی و صادراتی یاد کرد.

این فعال صنعت سیمان در خاتمه تصریح کرد: وضعیت فروش شرکت فعلا مناسب است و امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد و آثار مثبت آن بر سودآوری «سخوز» نمایان شود. ضمن اینکه افزایش نرخ احتمالی سیمان هم می تواند آثار مثبتی بر جای گذارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر