بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
ر این مدت یک میلیون و 77 هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن «تسه» به ارزش 885 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته که نشان کاهش 5 درصدی حجم و افت 27 درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال دارد.
کد خبر : ۱۹۱۷۳۸

به گزارش بورس نیوز، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ماه گذشته نشان می‌دهد در 22 روز معاملاتی تعداد 38 میلیارد و 834 میلیون ورقه بهادار در 4 میلیون و 350 هزار نوبت به ارزش 147 هزار و 225 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از رشد 557 درصدی حجم، افزایش 528 درصدی نوبت ‌های معاملات و رشد 244 درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

این در حالی است که در این مدت یک میلیون و 77 هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن «تسه» به ارزش 885 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته که نشان کاهش 5 درصدی حجم و افت 27 درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال دارد.

براساس این گزارش، در حالی حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در اردیبهشت سال جاری از روند کاهشی برخوردار شد که با باور کارشناسان افزایش قیمتی که در سال گذشته و در اردیبهشت امسال در این بازار اتفاق افتاده توان خرید را از متقاضیان گرفته و از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار مسکن به حد اشباع رسیده است.

 یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به گرانی بی‌سابقه مسکن بیان کرد: بازار مسکن در حال حاضر بیشترین حباب قیمتی را تجربه می‌کند و این موضوع باعث ایجاد رکود چندساله خواهد شد.

سید حسین افضلی افزود: امروز بازار مسکن در وضعیت بحرانی قرار دارد، از این رو وزارت راه و شهرسازی و دستگاه قضا باید در جهت ساماندهی این بازار گام بردارند، زیرا این بازار به ویژه حوزه اجاره مسکن به طور مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روز دوشنبه هفته آینده انجام می شود؛

راه اندازی تابلوهای رنگی بازار پایه فرابورس

در جلسه امروز فرابورس با روسای کانون های نهادهای سرمایه گذاری و کارگزاری بورس بررسی شد؛

تغییر اسم تابلوهای بازار پایه در فرابورس

ارسال نظر