بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
معاون مالی و سرمایه‌گذاری بیمه دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

نوار سودآوری «بیمه» شد / محصولات جدیدی در راه است

نقش تورم بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌گر بسیار زیاد بوده و در همین راستا این شرکت‌ها سعی داشته تا با کنترل و نظارت بر ‏خسارات پرداختی و ارزیابی درست ریسک، اثر تورمی را بر سود و زیان شرکت و ارقام منتشر شده در در صورت‌های مالی را کنترل کنند.‏
کد خبر : ۱۹۱۷۹۴

بهروز قزلباش معاون مالی و سرمایه‌گذاری بیمه دی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: بحث تورم  چند سالی است در اقتصادکشور تاثیر گذاشته و این تاثیر عملکرد شرکت های بیمه را نیز تحت اشعاع قرار داد است.

وی ادامه داد: تورم روی کالاها و روی خدماتی که شرکت های بیمه قرار است آنها را بیمه کنند اثر می گذارد. به همین صورت سرمایه بیمه نامه ها را افزایش داده و باتوجه به اینکه حق بیمه ها براساس یک نرخ و یک ضریب از سرمایه بیمه شده است بالطبع این رخداد ها، حق بیمه های صادره شرکت های بیمه را نیز افزایش می دهد.

قزلباش ضمن بیان این مطلب که تورم و تغییر در هزینه ها در پرداخت خسارت هم تاثیر خود را گذاشته تاکید کرد: شاید رشد خسارت ها نسبت به حق بیمه ها بیشتر باشد. به همین خاطر شرکت های بیمه سعی کردند با کنترل و نظارت بر خسارات پرداختی و ارزیابی درست ریسک این اثر تورمی را روی سود و زیان شرکت و ارقامی که در صورت های مالی منتشر می شود کنترل کنند.

وی افزود: شرکت بیمه دی بعد از گذشت چندسال که یک زیان انباشته 264 میلیارد تومانی را تجربه کرده بود، با اقداماتی که در چند سال گذشته انجام داد توانست درسال 97 این زیان انباشته را کاملا صفر کند.

معاون مالی و سرمایه گذاری بیمه دی خاطرنشان کرد: مجموعه به یک سود خوب دست یافته و با تصمیم سهامداران شرکت بخشی از آن سود تقسیم خواهد شد و البته در سال جاری معرفی بیمه نامه های جدیدی در دستور کار شرکت قرار گرفته است از جمله بیمه نامه مستمری پیشامد، که محصول جدیدی است.

وی اظهار داشت: محصولات جدید ما با استقبال خوبی مواجه شده اند و اثر آن روی صورت های مالی شرکت بیمه دی کاملا مشهود است. این مهم می تواند خبر خوبی برای سهامداران و حتی جامعه بیمه شده ما باشد.

قزلباش افزود: استارت این بیمه نامه از سال گذشته برای فروش زده شده که اثر مالی آن بیشتر در سال 98 مشخص می شود. امیدواریم با ضریب خسارت پایینی که برای این بیمه نامه پیش بینی شده و می توانیم اثر آن را روی سودآوری شرکت به شکل قابل ملاحظه ای لمس کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر