بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تا سقف 30 میلیون دلار رادارد، اما در شرایط کنونی بخش کوچکی از این درآمد نصیب کشورمان شده است.
کد خبر : ۱۹۲۲۱۳

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی درباره ضرورت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، اظهار کرد: کشورهای همسایه با جمعیتی بالغ بر 500 میلون نفر، بازار بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان محسوب می‌شوند.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت افزود: در شرایط فعلی مهندسان ایرانی در رشته‌های مختلف از جمله سدسازی، جاده‌سازی، حوزه انتقال آب و برق، توسعه نیروگاه‌ها و شبکه ریلی به پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند و امروز جایگاه و رتبه مهندسان کشورمان در عرصه منطقه و بین‌المللی برجسته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش درآمدهای نفتی، بهترین راه کار جایگزین برای درآمدزایی کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است.

رضایی کوچی تاکید کرد: البته عملکرد وزارت امور خارجه و وزارتخانه‌های دیگر برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی مطلوب نبوده و متأسفانه از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های واصله، ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تا سقف 30 میلیون دلار رادارد، اما در شرایط کنونی بخش کوچکی از این درآمد نصیب کشورمان شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر