بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران وضع کرد؛

پاسخ مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در خصوص تحریم‌های جدید

با انتشار خبر تحریم‌های جدید علیه صنعت پتروشیمی کشور، بورس‌نیوز در گفت‌وگو با مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نگاهی بر این تحریم‌ها داشت.
کد خبر : ۱۹۲۲۲۰
پاسخ مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در خصوص تحریم‌های جدید

به گزارش بورس‌نیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران وضع کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تحریم‌هایی علیه شرکت پتروشیمی خلیج فارس وضع کرده و دلیل آن را حمایت مالی از قرارگاه خاتم الانبیا خوانده است.

شرکت پتروشیمی خلیج فارس، یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های پتروشیمی در خاورمیانه است.

وزارت دارایی آمریکا به جز شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس، شبکه‌ای از ۳۹ شرکت تابعه و شرکت‌های عامل فروش ثبت شده در خارج از ایران را هم تحریم کرده است.

وزارت دارایی آمریکا شرکت‌هایی چون شرکت پتروشیمی فجر، شرکت پتروشیمی پارس، شرکت پتروشیمی ارومیه و چندین شرکت پتروشیمی در داخل ایران را تحریم کرده است.

وزارت دارایی آمریکا همچنین شرکت شرکت ان‌پی‌سی اینترنشنال مستقر در لندن را مشمول تحریم‌های خود قرار داده است. این وزارتخانه دو شرکت عامل فروش در امارات را هم تحریم کرده است.

شرکت پتروشیمی خلیج فارس می‌گوید ۱۱ زیرمجموعه از مجتمع‌های پتروشیمی ایران در اختیار این شرکت است که روی هم ۴۱ درصد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این کشور را تولید می‌کنند.

وزارت دارایی آمریکا گفته است این شرکت ۵۰ درصد صادرات پتروشیمی ایران را در اختیار دارد.

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص تحریم‌های جدید اظهارکرد: شرایط اقتصادی در برهه کنونی با جنگ اقتصادی مواجه بوده و تحریم‌ها یکی از ابزارهای طرف مقابل در این جنگ بوده است.

وی افزود: باید در چنین زمانی با آرامش به مسیر از قبل پیش‌بینی شده گام برداشت و نباید این فضا را به نفع طرف مقابل هیجانی و داغ کرد تا اقتصاد متضرر نشود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
ربیعی بازنشسته اس؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
در مورد ازمون استخدامی که قرار بود سال 98 برگزار بشه ازش میپرسیدین