بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
آنچه در مجمع صنایع غذایی مینو شرق مطرح شد؛

افزایش راندمان غمینو در سال جاری

افزایش سرمایه 78 درصدی در سال مالی گذشته و تغییر ساختار نیروی انسانی موجبات افزایش راندمان صنایع غذایی مینو شرق را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۳۷۵
به گزارش بورس نیوز، اکبر لطفیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو شرق در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 75 درصدی سهامداران برگزارشد، گفت: در5 ماهه ابتدایی سال گذشته به دلیل رکود اقتصادی حاکم با مشکلات بسیاری مواجه بودیم اما سود قابل توجه ای نسبت به سال 96 محقق شد.

وی با بیان اینکه این امر به دلیل افزایش قیمت روغن، آرد و شکرایجاد شد، افزود: همین عامل زمینه‌ای را برای ذخیره مواد اولیه فراهم کردکه از این طریق بهای تمام شده محصولات نیز افزایش نیابد از سویی دیگر از محصولاتی که دارای حاشیه سود بالا داشتند نیز استفاده شد.

مهندس لطفیان با اشاره به افزایش سرمایه 78 درصدی در سال مالی گذشته، گفت: ساختار نیروی انسانی شرکت نیز دستخوش تغییراتی شد و اکنون از توان نیروهای جوان به جای سالخورده‌ها استفاده می شود.

 مدیرعامل صنایع غذایی مینو شرق با بیان اینکه مجموع این عوامل موجبات افزایش راندمان این شرکت را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: به دلیل راه‌اندازی ماشین بسته بندی تافی در اواخر بهمن ماه سال گذشته، شاهد افزایش تولید دراین بخش بودیم که امیدواریم این روند در سال پیش ‌رو نیز ادامه یابد.



افزایش راندمان غمینو در سال جاری



وی با اشاره به اینکه محصول بیسکوییت خانواده شرکت مینو شرق در 3 طمع وارد بازار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم خط تافی را بعنوان تافی مغزدار گسترش دهیم، ماشین آلات آن خریداری شده و به زودی نیز راه اندازی خواهد شد.

لطفیان بابیان اینکه خرید دستگاه دیزل ژنراتوریکی از اقدامات مهم در سال مالی گذشته محسوب می شود، تصریح کرد: باتوجه به قطعی های مکرری که در سال گذشته ایجاد شد، این دستگاه خریداری شد و اگر مشکلی در این خصوص ایجاد نشود تا 25 روز دیگر راه‌اندازی می شود.

در ادامه این مجمع گزارش عملکردهیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

 پیام هیات مدیره

با استعانت از درگاه پروردگار متعال، هیات مدیره شرکت صنایع غذایی مینوشرق گزارش فعالیت خود را تقدیم سهامداران محترم می‌کند.

باور ما این است که با تکیه بر الطاف خداوند بزرگ،اعتماد سهامداران محترم، تصمیمی های به هنگام و استفاده از نظرات مشورتی کارشناسان می تواند شرکت را در مسیر تعالی رهنمون سازد.
هیات مدیره برخود لازم می داند که از سرمایه های اصلی (مدیران و کارکنان شرکت) که با کوشش و پشتکار خستگی ناپذیر و مستمر خود در اجرای برنامه های مصوب،هیات مدیره را به بهترین شکل ممکن یاری کرده اند، قدردانی کند.

 استراتژی های شرکت:

مدیریت قیمت بهای تمام شده و کاهش هزینه ها بعنوان موثرترین عامل برتری در بازاررقابت و دست یابی به اهداف سازمانی،خلاقیت و نوآوری در فعالیت ها و توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف کننده در تمام نقاط کشور، اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی از طریق افزایش سرمایه و عدم اخذ تسهیلات از سیستم بانکی

تاریخچه و فعالیت:

شرکت صنایع غذایی قدس رضوی به شماره ثبت 1794 و شناسه ملی 10860251887 در تارایخ 20/10/74 بعنوان واحد شماره 2 شرکت نان قدس رضوی مشهد در زاهدان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و از ابتدای سال 1387 تحت عنوان شرکت صنایع غذایی قدس رضوی براساس مصوبه مجمع عمومی عادی شرکت نان قدس رضوی، به طور مستقل تحت مدیریت هیات مدیره ادامه فعالیت داده و از تاریخ 15/9/82، 51 درصد سهام شرکت به گروه صنعتی مینو واگذار شد و براساس مجمع عمومی فوق العاده مورخ 21/4/90 بنام شرکت صنایع غذایی مینو شرق تغییر نام داد و در تاریخ 15/5/90، 41 درصد سهام شرکت به شرکت صنعتی مینو، 38/98 سهام به شرکت پارس گستر مینو، 20 درصد سهام به شرکت قاسم ایران، 0/01 درصد سهام به شرکت معین آزادگان، 0/01 سهام به شرکت صادراتی پرسوئیس واگذار شده است.

در تاریخ 24/12/92 پس از انجام مقدمات ورود و پذیرش معادل 10 درصد از کل سهان در بازار دوم فرابورس مورد عرضه عموم قرار گرفت. در حال حاضر شرکت صنایع غذایی مینو شرق جز واحدهای تجاری فرعی شرکت صنعتی مینو و واحد تجاری نهایی گروه شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان است. مرکز اصلی شرکت واقع در تهران کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج شرکت پارس مینو و کارخانه در شهرستان زاهدان کیلومتر 5 چشمه زیارت واقع است.

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در تاریخ ترازنامه مبلغ 000/178 میلیون ریال بوده و همچنین سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:


افزایش راندمان غمینو در سال جاری



شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

شرکت در تاریخ 28/8/92 در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی بورس اوراق بهادار تهران درج و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 24/12/92 مورد معامله قرار گرفت.



افزایش راندمان غمینو در سال جاری



صورت سود و زیان:



افزایش راندمان غمینو در سال جاری



 آمار تولید و فروش:

افزایش راندمان غمینو در سال جاری


اهم فعالیت های انجام شده در سال 97:

1- اقدام به خرید دستگاه بسته بندی تافی در سرپیچ آکما به منظور افزایش ظرفیت تولید تافی

2- تمرکز بر آموزش پرسنل برای بالابردن سطح دانش فنی آن ها و در نهایت ارتقاء کیفی محصولات و افزایش بهره وری

3- خرید یک دستگاه میکسرZ  به منظور کاهش توقفات در اثر افزایش سرعت خطوط و در نتیجه افزایش راندمان تولید

4- مذاکره ایران با مدیران بازارچه های مرزی جهت افزایش و توسعه مویرگی صادرات

5- جایگزینی نیروی جوان با حداقل دستمزد با نیروهای قدیمی با حقوق بالا و کاهش تعداد نیروی انسانی از 233 نفر به 213 نفر جهت کاهش دستمزد

6- همکاری در جهت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت (( ISO9001 با هدف افزایش سرعت تولید، بهبود کیفیت تولیدات و محصولات، بهبود فرآیندهاو روش های کاری و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان و سیستم مدیریت ایمنی موادغذایی(ISOO22000) با هدف ایجاد ایمنی در زنجیزه موادغذایی

7- نصب فیدر در خط تولید شماره 2 برای بالابردن کیفیت و کاهش نیروی انسانی، اجرای عایق کاری موترخانه مرکزی جهت افزایش راندمان های دیگ های آب گرم و جلوگیری از هدررفت گرما و کاهش مصرف انرژی

8- تولید انبوه محصول پفک سین بیوتیک و بیسکوییت خانواده در جهت ارائه محصولات فراسودمند

9- افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مصوبه 58841 شورای عالی هماهنگی اقتصادی

10- تولید محصول بیسکوییت خانوده در طعم هل، نارگیل و کنجد

11- بررسی و تست سه محصول تافی ترش،کنجدی و خرمایی

12- دریافت لوح تقدیر و تندیس صادرکننده نمونه  سال 96 از سازمان صنعت، معدن و تجارت

13- میاینگین ضایعات قابل مصرف تولید 5/2 درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.


اهداف و برنامه های شرکت:

- کاهش در نقطه سر به سر محصولات
- افزایش بهره‌وری عوامل تولید
- دستیابی و پاسخ‌گویی به نیازهای جدید بازار
- تولید محصولات فرسودمند
- توسعه خط تولید
- اصلاح ساختارعوامل تولید براساس بررسی‌ها و تصمیم‌های کاری در جهت افزایش تولید، بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده
- تلاش جهت ایجاد محصولاتی که می توان به سایر کشورها صادرکرد


- لازم به ذکر است در پایان این مجمع ۳۸۰ریال سود به ازای هر سهم تقسیم و حق حضور و پاداش هیات مدیره نیز به ترتیب 12000000 ریال و 1000 تعیین شد.


- براساس این گزارش؛ روزنامه اطلاعات جهت درج آگهی های شرکت و موسسه حساب گسترپویا و ایران مشهود نیز بعنوان حسابرس و بازرس قانونی و علی البدل انتخاب شدند.


افزایش راندمان غمینو در سال جاری



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در ادامه افزایش سرمایه سریالی شرکت‌های کوچک عملیاتی می‌شود؛

"غپینو" و برنامه‌ای برای مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

ارسال نظر