بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

افزایش قیمت برنج به جیب کشاورز نمی رود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دلالان از افزایش قیمت برنج سود ویژه‌ای کسب می‌کنند زیرا در حال حاضر کشاورزان برنجی در انبارهای خود ندارد.
کد خبر : ۱۹۲۴۶۱

افزایش قیمت برنج اصلا به جیب کشاورز نمی رود

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره گران شدن قیمت برنج در بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت برنج فارغ از اینکه کاذب بوده، اصلا به جیب کشاورز نمی‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دلالان از افزایش قیمت برنج سود ویژه‌ای کسب می‌کنند زیرا در حال حاضر کشاورزان برنجی در انبارهای خود ندارد. افزایش قیمت برنج باعث شده تا مسئولین برای کاهش قیمت به واردات روی بیاورند.

وی، ادامه داد: دلالان و مافیای برنج با نقشه ماهرانه در مقطعی از زمان قیمت این محصول را افزایش می‌دهند تا بتوانند محصولی را که از کشاورزان با قیمت پایین در فصل برداشت خریداری کرده‌اند را به قیمت بالا بفروشند و از سوی دیگر به دولت القا کنند که کمبود این محصول در بازار سبب افزایش قیمت آن شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که به این مساله ورود کند تا از قیمت کاذب برنج ورود جلوگیری شود. مسئولان با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوند که برنج به وفور در انبارها وجود دارد و نباید اجازه دهد که به اقشار زیر طبقه متوسط به دلیل بالا بودن قیمت آن فشاری وارد آید.

این نماینده مردم در مجلس گفت: برنجی که در حال حاضر در بازار با قیمت بالا وجود دارد در بهترین حالت ممکن با یک سوم قیمت از کشاورزان خریداری شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

دولت باید جلوی پس‌لرزه‌های افزایش قیمت‌ها را بگیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

کشت برنج در استان‌های کم‌آب کار غیرکارشناسی و غیر علمی

کارشناس صنعت غذایی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مداخله دولت در صنایع غذایی تنها در بورس‌کالا کمرنگ می‌شود

ارسال نظر