بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
رئیس سازمان بورس گفت: ممکن است بررسی قانون جدید بازار پایه از دستورجلسات این هفته شورای عالی بورس خارج شود.
کد خبر : ۱۹۲۶۳۸

رسیدگی به قانون جدید بازار پایه در وقتی دیگر!

به گزارش بورس نیوز، بر اساس قوانین در بازار پایه قرار بود سفارش‌های خرید و فروش از روی تابلو برداشته و معامله‌گران بازار پایه در هنگام سفارش‌گذاری از وضعیت سفارش‌های دیگران اطلاعی نداشته باشند آن طور که مسئولان فرابورس اعلام کرده بودند این اقدام به این دلیل بود که سهامداران انتظارات خود را بر اساس تحلیل و تصمیم خود شکل دهند و تصمیم‌گیری درباره معاملات به دور از هیجانات کاذب و گمراه‌کننده باشد.

براساس این گزارش، طی جلسه ای که کانون‌های کارگزاران بورس اوراق بهادار و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار شده بود، نظرات فعالان بازار و سهامداران حقیقی را جمع آوری کرده و به سازمان بورس منعکس کنند و در نهایت با توجه به آن نظرات در جلسه شورای عالی بورس که فردا برگزار می‌شود این موضوع بررسی شود.

در این راستا، شاپور محمدی اظهار کرد: ممکن است بررسی قانون جدید بازار پایه از دستورجلسات این هفته شورای عالی بورس خارج شود.

وی درباره نظرات فعالان بازار و سهامداران حقیقی که توسط کانون‌های کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به سازمان بورس اعلام شده، افزود: نظرات را باید جمع‌بندی کنند و ارائه دهند که این کار در حال انجام است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در این جلسه مشخص نیست که به دستور جلسه این موضوع برسیم یا خیر. اگر به دستور جلسه برسیم در این مورد بحث خواهد شد.

محمدی درباره اجرای قانون بازار پایه که به صورت یکباره اجرا خواهد شد یا پله ای، بیان کرد: باید نظر شورای عالی بورس را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با وزیر اقتصاد مذاکره شده و باید این موضوع را در شورا مطرح و درباره ابعاد مختلف آن جدا تصمیم بگیریم، زیرا در شورای عالی بورس افراد مختلف و دستگاه‌های مختلفی حضور دارند که تلاش می‌شود با این اصلاحات رضایت سرمایه‌گذاران جلب شود.

رئیس سازمان بورس درباره رونمایی از فروش استقراضی و وارانت گفت: فروش تعهدی به جای فروش استقراضی طراحی شده و این را دنبال خواهیم کرد. ما در این مورد مصوبه کمیته فقهی را گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم امسال عملیاتی شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ابزاری برای کاهش ریسک اما به شرط!

مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران مطرح کرد:

بررسی شرایط پذیرش شرکت‌ها در بازار برتر

ارسال نظر