بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ نگین طبس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

توسعه فعالیت «کطبس» در ذخایر جدید و نیز معادن شرکت

تامین مالی طرح های توسعه‌ای از طریق افزایش سرمایه‌ای که به زودی ثبت خواهد شد، صورت می‌گیرد؛ در سال‌های آتی نیز به فراخور نیاز از روش‌های مختلف تامین مالی استفاده خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۲۷۲۹

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از پربازده‌ترین صنایع بورسی در یک سال اخیر، صنعت زغا‌ل‌سنگ بوده است. 

«کطبس» در ۱۲ماهه ۹۷با پرش تقریبا ۱۶۰درصدی نسبت به سال۹۶ سود خالص ۱۵میلیارد تومانی محقق کرده، روند مثبت سودآوری خود را ادامه داده و در ۲ماهه نخست امسال حدود ۹۰درصد بیش از مدت مشابه سال قبل درآمد شناسایی کرده است. 

با توجه به اینکه از آذرماه سال قبل با تعیین فرمول جدید قیمت گذاری زغال‌سنگ، نرخ محصولات این شرکت رشد داشت به نظر می‌رسد امسال سودآوری مطلوب‌تری از این شرکت شاهد خواهیم بود.

حجت اله دربانی مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ نگین طبس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت طرح توسعه در دست اجرای شرکت بیان کرد: با توجه به نیاز صنعت زغال‌سنگ کشور به زغال خام و کسری عرضه موجود، شرکت زغال‌سنگ نگین طبس همانند سایر فعالان این حوزه برنامه جامعی برای توسعه حوزه فعالیت در ذخایر جدید و نیز توسعه در معادن شرکت دارد. 

وی ادامه داد: توسعه در ذخایر جدید از طریق شرکت در مزایده ها و تلاش برای اخذ ذخایر جدید صورت میگیرد. توسعه در معادن شرکت هم از طریق ایجاد آماده سازی و سرمایه گذاری در حفاری های جدید برای توسعه ذخایر قابل بهره برداری انجام می شود. این برنامه مطابق سنوات گذشته، در سال جاری و سال آینده انجام خواهد شد.


وی افزود: تامین مالی طرح های توسعه ای از طریق افزایش سرمایه ای که به زودی ثبت خواهد شد، صورت می گیرد. در سال های آتی نیز به فراخور نیاز از روش های مختلف تامین مالی استفاده خواهد شد.


مدیرعامل «کطبس» در رابطه با پیش بینی سود شرکت در سال جاری گفت: هنوز در ماه های ابتدایی سال هستیم. به طور کلی چشم انداز صنعت زغالسنگ مثبت است؛ ولی شرایط اقتصادی کشور غیر قابل پیش بینی و بی ثبات بوده و بهتر است پیش بینی سود نداشته باشیم. اما برنامه عملکرد شرکت حفظ تولید سال قبل بوده و تمامی تلاش این مجموعه بر این مهم متمرکز شده و امیدواریم در پی عملکرد مثبت شرکت، رشد سودآوری هم محقق گردد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر