بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
مدیرمجتمع صنعتی چادرملو مطرح کرد:

صادرات 80 هزارتنی شمش فولاد در سال جاری

مدیرمجتمع صنعتی چادرملو گفت:در سال گذشته۸۴۰ هزار تن شمش فولاد تولید شد که از این میزان۳۰ هزار تن صادر شده اما براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 80 هزار تن از این محصول صادر می شود.
کد خبر : ۱۹۲۷۶۹

به گزارش بورس نیوز، محمود مصری نژاد مدیر مجتمع صنعتی چادرملو درجریان بازدید خبرنگاران از کارخانه گندله سازی و فولادسازی چادرملو در اردکان گفت: ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی چادرملو در شهرستان اردکان، ۳.۴ میلیون تن بوده و در سال گذشته ۳.۷ میلیون تن گندله در این مجتمع تولید شد .

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید گندله این مجتمع به چهارمیلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

مصری نژاد ادامه داد: علاوه بر این کارخانه، سه واحد آهن اسفنجی، ارفع به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، غدیر ایرانیان به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و چادرملو به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن نیز مشغول فعالیت هستند که سالانه حداقل ۳.۲ میلیون تن آهن اسفنجی را به تولید می‌رسانند.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو افزود: در کنار واحدهای ذکر شده یک واحد تولید شمش فولاد به ظرفیت ۱.۸ میلیون تن در سال مشغول فعالیت بوده که بر اساس نیاز مشتریان اقدام به تولید انواع شمش فولادی می‌کند.

وی با اشاره به تولید۸۴۰ هزار تن شمش فولاد در سال گذشته ،افزود: از این میزان۳۰ هزار تن صادر شده اما براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 80 هزار تن از این محصول صادر می شود.

مصری نژاد خبر از احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این مجتمع داد و افزود: این نیروگاه در تأمین برق شبکه سراسری کشور نقش بسزایی داشته و باعث درآمدزایی برای چادرملو نیز شده است.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو ادامه داد: از دیگر اقدامات چادرملو می توان به مشارکت در طرح احداث یک تصفیه خانه (آب شیرین کن) در بندرعباس به همراه کارخانه‌های صنعتی گل گهر و مس سرچشمه اشاره کرد که قابلیت شیرین کردن آب میزان چهار هزار لیتر در هر ثانیه را دارد.

وی تصریح کرد:این تصفیه خانه آب تصفیه شده را از بندر عباس به گل گهر سیرجان، از سیرجان به مس سرچشمه در کرمان و از کرمان به مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد منتقل می‌کند و امیدواریم که تا پایان سال جاری در گل گهر و تا سال ۱۳۹۹ در چادرملو نیز به بهره برداری برسد.


مصری نژاد ادامه داد: پیش بینی می شود که راه اندازی این تصفیه خانه شرایط لازم برای آبرسانی به ۳ مسیر مجزا را فراهم و آب قابل شرب استان‌های مرکزی ایران را تأمین کند.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر