بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
تفکیک معاملات بازارسرمایه در فصل بهار حاکی از آن بود که نقدینگی ورودی در بازار نتوانست رشد اولیه خود را ادامه دهد.
کد خبر : ۱۹۲۷۹۳
به گزارش بورس‌نیوز، بررسی عملکرد بهار در بازارسرمایه حاکی از آن بوده که شاخص‌کل با رشد ۵۶هزار و ۲۲۰واحد رشد از ارتفاع ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد به ارتفاع ۲۳۴ هزار و ۸۷۹ واحد رسیده است.

رشد اولیه بازارسرمایه، درحالی رقم می‌خورد که ارتفاع شاخص به قله‌های جدیدی نیز رسید اما سرکوب نقدینگی و موج‌هایی که از دیگر بازارها بر ساحل تالار حافظ می‌رسید، نقدینگی را وسوسه تن دادن به این امواج می‌کرد و عدم مدیریت بر نقدینگی ورودی، بار دیگر باعث شد که سرمایه و نقدینگی دل به دریا داده و بازارهای موازی، دلالی، سفته‌بازی و غیره را به سرمایه‌گذاری بلندمدت ترجیح دهند.

بر همین اساس، اگر نگاهی به دایره معاملات انداخته شود می‌توان دریافت که در مجموع تعداد ۲۵۸میلیارد و ۵۵میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۷۲۳هزار و ۵۰۳‌میلیارد ریال در ۱۷میلیون و ۵۹۲هزار و ۹۹۹دفعه در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

بررسی معاملات بازار سهام نیز به تفکیک بازار اینگونه است:

بازار اول
۱۸۱میلیارد و ۸۴۳ میلیون سهم به ارزش ۴۰۹ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال در ۹ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۱۱ نوبت در مجموع فصل بهار بدست آمد.

بازاربدهی
۷۳ میلیارد سهم به ارزش ۲۶۵ هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال در ۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۵۵ نوبت در بازار دوم؛ ۱۴ میلیارد و ۳ میلیون برگه به ارزش ۱۳ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال در ۵ هزار و ۷۸۷ نوبت نیز در این بازار به ثبت رسید.

بازار مشتقه
۵۶میلیون و ۷۵هزار قرارداد به ارزش ۳۵۹‌میلیارد ریال در ۲۰‌هزار و ۹۵۳نوبت را شامل شد.

صندوق های سرمایه گذاری
۳میلیارد و ۱۴۱میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۴هزار و ۵۹۳میلیارد ریال در ۱۲۳هزار و ۷۹۳نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر