بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
«ذوب» روزهای پرخبری را سپری می‎کند و در یک ماهه اخیر سه شفاف‎سازی مثبت به همراه صورت‎های مالی پرسود به اهالی تالار حافظ مخابره کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۸۰۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «ذوب آهن اصفهان» روزهای پرخبری را پشت سر میگذارد و در یک ماهه اخیر سه شفافسازی مثبت به اهالی تالار حافظ مخابره کرده است.

رگبار شفاف‎سازی از کوره‎های «ذوب» / این بار نوبت فروش دارایی‎ها رسید

در آخرین شفاف سازی این شرکت، امروز از فروش املاک و داراییهای مازاد به‎منظور استفاده از منابع حاصله در پرداخت بدهیها و تامين مواد اوليه، خبر داد.

رگبار شفاف‎سازی از کوره‎های «ذوب» / این بار نوبت فروش دارایی‎ها رسید

«ذوب آهن» چند روز پیش نیز خبری مهم در خصوص دریافت مجوز تأمين يك ميليون و 700 هزار تن سنگ آهن بدون الزام به برگزاري مزايده تا پايان سال 98، بر روی کدال قرار داد.

همان‎طور که در گزارشهای قبلی اشاره شد، در حال حاضر شرکت «ذوب آهن» در تولید محصولات خود از گندله استفاده میکند که نسبت به سنگ آهن حدود 60 درصد گرانتر است. بنابراین، با تأمین سنگ آهن بدون برگزاری مزایده، بار سنگینی از دوش بهای تمام شده برداشته میشود و به حاشیه سود بالاتر در دسترس خواهد بود.

رگبار شفاف‎سازی از کوره‎های «ذوب» / این بار نوبت فروش دارایی‎ها رسید

پیش از این دو شفاف سازی مثبت، این شرکت صورتهای مالی دوره 12 ماهه سال 97 را با نمایش رشد 523 درصدی سودآوری، منتشر کرد و خبر از تحقق 749 میلیارد تومان سود خالص داد.

یک روز قبل از انتشار صورتهای مالی نیز اعلام کرده بود در دعوی حقوقی، موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد به پرداخت 607 میلیارد تومان به شرکت «ذوب آهن» محکوم گردیده است.

به این ترتیب، «ذوب» خرداد ماه پرحرارتی را سپری کرد و با رگبار اخبار مثبت به استقبال تابستان رفت.

شایان ذکر است که در فصل بهار، «ذوب» بازدهی 14 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و خرداد ماه داغ این سهم، با کاهش قیمت 6 درصدی همراه بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر