بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش مداوم قیمت مصالح ساختمانی و هزینه ساخت و ساز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت‌وساز به طور مداوم در حال افزایش بوده و این موضوع کار را برای اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۱۵

به گزارش بورس نیوز، صدیف بدری ضمن بیان نگرانی خود نسبت به تشدید رکود در بازار ساخت‌وساز مسکن، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و آمارهای ارائه شده، میزان ساخت‌وساز در کشور هر ماه در حال کاهش بوده و این مسئله تنها به دلیل وجود تلاطم در بازار مسکن است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در خانه ملت افزود: متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت‌وساز به طور مداوم در حال افزایش بوده و این موضوع کار را برای اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی پیمانکار یا سازنده نمی‌داند که با شروع کردن یک پروژه ساختمان‌سازی باید چه میزان هزینه کند و این موضوع ریسک پروژه‌های ساخت‌وساز را بالا می‌برد. امروز ما شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌ها به دلیل گران‌شدن مصالح و بالارفتن قیمت‌ها، متوقف شده است.

بدری تاکید کرد: بر اساس آمارها کاهش میزان تیراژ ساخت‌وساز در کشور در ماه‌های ابتدای سال جاری در 9 سال گذشته بی‌سابقه بوده و این مسئله قطعا تبعات بسیاری را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: سازندگان مسکن تقریبا در یک سال گذشته، محصول میلگرد را کیلویی یک هزار و 600 تومان خریدار می‌کردند، اما در حال حاضر همان محصول را باید کیلویی 5 هزار تومان خریداری کند.

بدری توضیح داد: در وضعیت فعلی برای افزایش ساخت‌وساز در کشور و تشویق سازندگان برای تولید مسکن، باید محرک‌های مالی و اقتصادی جدید تعیین شود، بنابراین بهتر است دولت برای توسعه این موضوع تسهیلات کم‌سود به سازندگان مسکن ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: البته دولت به تازگی نسبت به اجرای بازار تعهدی مصالح ساختمانی برای ارائه مصالح به سازندگان و دریافت هزینه به صورت قسطی اقدام کرده، اما هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

تشویق انبوه‌سازان مسکن با افزایش 60درصدی تسهیلات

ارسال نظر