بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رئیس اداره امور بین الملل فرابورس گفت:

موفقیت دو کارگزار ایرانی در فیاس

رئیس اداره امور بین الملل فرابورس گفت: یکی از برنامه‌هایی که در نشست فیاس برگزار شد مراسم لیگ قهرمانان بود و دو کارگزار ایرانی توانستند در دو بخش بازار بدهی و سهام نیمی از جوایز ۶ کارگزار برتر را کسب کنند.
کد خبر : ۱۹۳۰۲۲

به گزارش بورس نیوز، مهسا توکلی که به عنوان یکی از نمایندگان فرابورس ایران در مراسم فیاس حضور یافته بود اظهار کرد: هفته گذشته برای دومین سال پیاپی شاهد برگزاری کنفرانس سالانه فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی بودیم. در این کنفرانس پنل‌های تخصصی متعددی با موضوعاتی مانند اهمیت تکنولوژی مالی و نقش آن در آینده بازار سرمایه، فرآیندهای پس از معاملات، سواد مالی و شاخص‌های پایداری برگزار و در پایان کنفرانس، اعضا در میزگردهایی به بحث در خصوص نقش تکنولوژی در بازارهای مالی پرداختند و نتایج این گفت‌وگوها را توسط مدیران میزگرد جمع‌بندی کردند.

رئیس اداره امور بین‌الملل فرابورس درباره نتایج برگزاری جلسات مختلف اعضای فیاس افزود: در جلسه هیات‌مدیره فیاس که مدیرعامل فرابورس ایران از سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از اعضای آن حضور دارد، بورس‌های عضو صورت‌های مالی و بودجه فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی را بررسی و درخواست‌های عضویت برخی بورس‌ها را مطالعه کردند.

توکلی ادامه داد: نشست هفته گذشته فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی کمیته کاری فیاس با ریاست امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران تشکیل جلسه داد.

رئیس اداره امور بین‌الملل فرابورس خاطرنشان کرد: در کمیته کاری بورس‌های حاضر مانند بورس قزاقستان، فرابورس و بورس بخارست به تشریح برخی پروژه‌های در دست اقدام خود از جمله مطالعه تطبیقی فرایند پذیرش و نظام کارمزی اعضای فدارسیون، پروژه روابط سرمایه‌گذاران، سواد مالی و پایداری بورس‌ها پرداختند تا در جلسه کمیته کاری فیاس در ماه اکتبر این پروژه‌ها را ارائه کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در نشست فیاس برگزار شد مراسم لیگ قهرمانان بود. در این نشست دو کارگزار ایرانی توانستند در دو بخش بازار بدهی و سهام نیمی از جوایز ۶ کارگزار برتر را کسب کنند.

توکلی گفت: این فدراسیون در حوزه بازار بدهی نشان نقره را در مراسم لیگ قهرمانان به ‌کارگزاری‌ مفید و مدال برنز را به کارگزاری بانک مسکن؛ دو کارگزار معرفی‌شده از سوی فرابورس ایران اهدا کرد. در حوزه بازار سهام نیز بار دیگر کارگزاری مفید که از سوی بورس تهران به فیاس معرفی شده بود، حایز رتبه دوم شد و به مدال نقره رسید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر