بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
معاونت مالی «فملی » در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بزرگی ارقام، سدی بر سر راه تجدید ارزیابی دارایی‌ها

جهت افزایش سرمایه از این محل می بایست تمامی دارایی های شرکت تجدید ارزیابی شود و با توجه به حجم بالای ماشین آلات و تجهیزات و... در این شرکت، این اقدام کار دشواری بوده و اعداد و ارقام به دست آمده بعد از ارزش گذاری مجدد، ارقام وحشتناکی خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۰۳۵
بزرگی ارقام، سدی بر سر راه تجدید ارزیابی دارایی ها

به گزارش بورس نیوز، «فملی» از ابتدای امسال روند صعودی ملایمی در پیش گرفته و رشد قیمت بیش از ۲۰درصدی داشته است. 

شرکت ملی صنایع مس ایران که در ۱۲ماهه ۹۷ سود خالص بیش از ۵۳۹۸ میلیارد تومانی محقق کرده که ۸۴ درصد بیش از سود خالص سال ۹۶ بوده؛ در ۲ ماه ابتدای امسال هم درآمد تقریبا ۳۱۲۱ میلیارد تومانی شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدودا ۱۷۰درصدی داشته است. 
با توجه به بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی در مورد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه احتمالی «فملی» از این محل می تواند جذاب باشد.

محسن بازارنوی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در پاسخ به این سوال که «آیا از فرصت ایجاد شده جهت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها استفاده خواهید کرد یا نه» گفت: فعلا به این موضوع فکر نکرده‌ایم و برنامه‌ای جهت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداریم.

وی افزود: جهت افزایش سرمایه از این محل می‌بایست تمامی دارایی‌های شرکت تجدید ارزیابی شود و با توجه به حجم بالای ماشین‌آلات و تجهیزات و غیره و واحدهای تغلیظ، ذوب و پالایش در شرکت، این اقدام کار دشواری بوده و اعداد و ارقام به دست آمده بعد از ارزش‌گذاری مجدد، ارقام وحشتناکی خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر