بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
نسبت به دوره مشابه اتفاق افتاد؛

افزایش 182 درصدی گردش معاملات در بازار سرمایه

درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه سال جاری، به رقم ۹ رسید که در قیاس با دوره مشابه سال گذشته، ۱۸۲ درصد افزایش داشت.
کد خبر : ۱۹۳۰۹۵

به گزارش بورس نیوز، ارزش بازار در پایان خرداد ماه سال جاری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به میزان ۴.۷۲۰.۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصد افزایش و از ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال به ۸.۹۳۳.۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

بر این اساس، طی ۱۸ روز کاری خرداد ماه سال جاری، ارزش معاملات در مقایسه با پایان اردیبهشت ماه سال جاری، معادل ۱۰ درصد کاهش و از ۲۹۶.۱۳۱ میلیارد ریال به ۲۶۷.۴۶۳ میلیارد ریال رسید.

در عین حال، حجم سهام معامله شده از ۱۱۰.۴۷۶ میلیون سهم به ۸۳.۱۰۸ میلیون سهم معادل ۲۵ درصد کاهش یافت.

بر اساس آمار موجود، از ابتدای سال جاری تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار سهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۲۵۴۸۴۲ میلیون سهم و ۶۷۵.۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

در خرداد ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام و حق تقدم در قیاس با اردیبهشت ماه ۱۷ درصد کاهش داشت.

شاخص بورس هم در پایان خرداد ماه در قیاس با ماه قبل از آن رشدی ۹ درصدی را تجربه کرد و به ۲۳۴ هزار و ۸۷۹ واحد رسید. این متغیر از ابتدای سال تا پایان بهار 98، رشد ۳۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۷۲۰.۴۴۸ میلیارد ریال ۱۱۲ درصد افزایش یافت و از ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال به ۸.۹۳۳.۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

همچنین درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه سال جاری، به رقم ۹ رسید که در قیاس با دوره مشابه سال گذشته، ۱۸۲ درصد افزایش داشت.

در همین حال، میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در خرداد ماه ۹۸ به رقم ۱۶۱.۱۶۷ میلیارد ریال رسید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر