بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش قیمت کود شیمیایی، اقدام درستی نیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش قیمت کود شیمیایی از اساس کار درستی نیست. این کار سبب بالا رفتن قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی مخصوصا گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مورد نیاز کشور در وضعیت فعلی می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۱۴۳

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی درخصوص افزایش قیمت کودهای شیمیایی توسط پتروشیمی‌ها، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله شرکت‌های پتروشیمی از تحویل قیمت کودهای شیمیایی با قیمت گذشته خودداری می‌کنند در صورتی که خوراک خود را با قیمت مصوب تحویل می‌گیرند.

وی افزود: افزایش قیمت کود شیمیایی از بنیان درستی نیست. این کار سبب بالا رفتن قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی مخصوصا گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مورد نیاز کشور در وضعیت فعلی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ناهماهنگی در بدنه دولت (وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی) موجب می‌شود به کشاورزان آسیب برسد. توزیع کود شیمیایی با قیمت پایین با وجود اختلاف قیمت در کشورهای همسایه و داخل کشور روند توزیع را مختل کرده و به تجارتی غیرسالم مبدل شده که در آن رانت و فساد وجود دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: تمهیداتی باید طراحی شود تا عرضه کود شیمیایی از حالت حواله‌ای خارج و کشاورز با اختیار خود اقدام به خرید میزان کود مورد نیاز خود کند. دولت باید به کشاورزان در زمینه تعیین نرخ محصولات تولیدی کمک کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها با نرخ ارز دولتی هزینه زیادی دارد. پتروشیمی‌ها اگر قصد دارند قیمت کود شیمیایی را بر اساس دلار تعیین کنند باید مواد اولیه آنها نیز با نرخ آزاد تامین شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر