بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عمر کوتاه قرمزپوشی سیمانی‌ها/ صادرات نقطه موثر در رشد بازار سیمان

وقتی خبر صادرات بعد از چند روز کهنه می‌شود و سهام‌ها حدود ۱۰درصد بالا می‌رود، دیگر اثر مثبتی در بازار وجود ندارد و از طرفی تا پایان فصل مجامع دو هفته‌ای دیگر زمان باقی نمانده اما شاخص نیز رشد خود را داشته و این احتمال وجود دارد که بازار در فاز اصلاح گام بردارد.
کد خبر : ۱۹۳۱۷۰

عمر کوتاه بازار سیمان/ صادرات نقطه موثر در رشد بازار سیمان

نادر جزایری،مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در خصوص روند سبز به قرمز بازار سیمان در روز جاری به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: سیمانی‌ها به صورت کلی به بحث صادرات متکی بوده و زمانی که خبر صادرات بعد از چند روز کهنه می‌شود و سهام‌ها حدود ۱۰درصد بالا می‌رود دیگر اثر مثبتی در بازار وجود ندارد، از طرفی فصل مجامع دو هفته دیگر تمام شده و شاخص نیز رشد خود را داشته است و این احتمال وجود دارد که بازار در فاز اصلاح برود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد : به طور کلی این گروه، بازاری دو الی سه روزه و گروهی کم گردش به نسبت دیگر گروه‌های بازار بوده در واقع بخاطر آنکه سهم‌های این گروه گردش چندان بالایی ندارند معمولا نسبت به دیگر گروه‌ها زودتر قرمزپوش می‌شوند و شاید این آلارمی برای سایر سهم‌های ضعیف‌تر بازار باشد؛ 

بنابراین اگر صادرات سیمانی‌ها در چرخه معمول خود قرار بگیرد و از سوی دیگر قیمت‌گذاری اصلی و واقعی بر کیسه‌های سیمان‌سازها لحاظ شود، بیشتر اوقات این گروه در بازارسرمایه روندی مثبتی را تجربه خواهد کرد اما نباید فراموش کرد که سیمانی‌ها معمولا عمر سه یا چهار روز در بازار دارند.

وی به میزان صادرات از کشورهای عراق و سوریه نیز اشاره داشت و عنوان کرد: صادرات زمینی سیمانی‌ها منتفی نشده اما باید سهامداران نسبت به پیگیری وضعیت صادرات این گروه حساس باشند تا از داغ شدن خبرهای صادراتی این گروه، سرمایه آنها سوخت نشود.

جزایری در خصوص افزایش قیمت ۳۷درصدی سیمان در بازار نیز گفت : افزایش نرخ‌ دلار و از سوی دیگر بهای تمام‌شده ساختمان به‌همراه کاهش ساخت‌و‌ساز جزو فاکتورهایی بوده که بازار سیمان طی این مدت تجربه کرده بنابراین این بازار کشش آنچنانی برای رشد نرخ ندارد.

کارشناس بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: فعالان بازار بخاطر نوسانات ارزی معمولا سود سهم خود را پیش‌خور کرده و در کل بازار عمده سیمان به صورت حقوقی فروشنده زیادی داشته و همین امور باعث کاهش توان در بازار می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
بنظر من از این به بعد سیمانی ها ریزشی هستند بخاطر اینکه دیگه حرفی برای گفتند ندارند