بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در وضعیت فعلی متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک از جمله خرید و توزیع آن در بازار مشخص نبوده است.
کد خبر : ۱۹۳۱۷۵

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین افضلی درباره گران شدن قیمت لاستیک اظهار کرد: متأسفانه در وضعیت فعلی متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک از جمله خرید و توزیع آن در بازار مشخص نبوده، به طوری که سازمان راهداری، وزارت صمت را مسئول این موضوع دانسته و وزارتخانه نیز سازمان مربوطه را متولی این حوزه می‌داند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی بازار با کمبود لاستیک مواجه بوده و این موضوع سبب گران شدن قیمت آن است. در نشست‌های مکرر کمیسیون عمران مجلس، صنف رانندگان اعلام می‌کردند که اگر لاستیک‌های تولید داخل در بازار به درستی توزیع شود، نیازی به واردات جدید تایر نخواهیم داشت.

نماینده مردم اقلید در خانه ملت تاکید کرد: به نظر من مساله توزیع لاستیک در بازار باید به صنف رانندگان واگذار شود و فقط در این صورت است که می توانیم بازار را به درستی مدیریت و از افزایش ناعادلانه آن پیشگیری کنیم.

افضلی تصریح کرد: افزایش قیمت لاستیک نه تنها برای رانندگان مشکل به وجود آورده است، بلکه آثار منفی این موضوع بر اقتصاد کشور به تدریج قابل مشاهده است. به طوری که کاهش تردد و نیز کاهش فعالیت ماشین‌های سنگین باعث بالارفتن کرایه حمل‌ونقل شده و این در قیمت نهایی محصولات تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: ضرورت کنترل جدی بازار تایر در کشور موضوع مهمی بوده و قطعا باید جلوی تخلفات و بروز رانت‌های موجود در این حوزه گرفته شود. براساس گزارش‌های به دست آمده، در شرایط فعلی تایرهای تولید داخلی در بازار سیاه در حال توزیع و فروش هستند و در این میان رانندگان با کمبود لاستیک مواجه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر روند ورود لاستیک تولید داخل به بازار ساماندهی و مدیریت شود، آن وقت می‌توان از دلال‌بازی جلوگیری کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر