بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
باید ۸۴۴میلیون یورو سریعا در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد تا تامین تدارک برای قطعه‌سازی سریعا شکل بگیرد تا سایه کمبود نقدینگی از جاده مخصوص برداشته شود.
کد خبر : ۱۹۳۲۲۲
تعلل بانک‌مرکزی دست قطعه‌سازان را در حنا گذاشت/ فشار بر تکمیل خودروها و لبخند سهامداران

محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص وضعیت قطعه‌سازان اظهار کرد: یکی از دلایل اقبال سهامداران به گروه خودرویی‌ها، تکمیل پروژه‌های ناقص از سوی خودروسازان بود و این تغییرات از دید سرمایه‌گذاران و سهامداران کاملا مثبت است.

وی ادامه داد: با فشاری که بر خودروسازان نسبت به تکمیل خودروها گذاشته شده ضمن آنکه باید خودیی‌ها به سمت تولید داخل و تکمیل چرخه قطعه‌سازی حرکت کنند، اقدامی کاملا به نفع منافع خودرویی‌ها است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین در خصوص معوقات قطعه‌سازان نیز افزود: بانک‌مرکزی در پرداخت میزان بدهی خودرویی‌ها به قطعه‌سازان تعلل کرد و اگر در بهمن‌ماه سال گذشته این ارقام به صنعت قطعه‌سازی پرداخت می‌شد، شاید امروز شاهد رسوب خودروها نبودیم؛ باید ۸۴۴میلیون یورو سریعا در اختیار  قطعه‌سازان قرار گیرد تا تامین تدارک برای قطعه‌سازی سریعا شکل بگیرد تا سایه کمبود نقدینگی از جاده مخصوص برداشته شود.

نجفی‌منش تاکید کرد: با تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان مشکل داخلی‌سازی و تحرک بنگاه‌های این حوزه نیز برطرف می‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان درخصوص چرایی عدم ورود قطعه‌سازان به داخلی‌سازی پس خروج قطعه‌سازان و خودرویی‌های داخلی، تصریح کرد: یکی از مسیرهای صحیحی که باید صنعت خودرو در آن گام برمی‌داشت اتکا به قطعه‌سازان داخلی پس از خروج خارجی‌ها بود اما هیچکس تصور خروج سرمایه‌گذاران خارجی را نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم باردیگر این صنعت و تصمیم‌سازان آن، دچار فراموشی تاریخی نشوند و اتکا به بومی‌سازی قطعات خودرو را به ورود سرمایه‌گذاران خارجی ترجیح ندهند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی گفت:

پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی باعث رونق در خط تولید

مديركل دفتر بازرسي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت صمت :‌

احتكاري نداريم ، خودروها پس از تكميل تحويل مشتريان مي شود

نماینده مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد:

کارگروه‌هاي ويژه‌اي براي همكاري در ایران خودرو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
هرچی در رابطه با خودرو ست باید تعطیل شه که جز ضرر و نارضایتی تو این چندین سال چیزی نداشته جلو ضرر هر وقت گرفته شود بهتره