بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
«درخشان تهران» بالاخره از خواب بیدار شد؛

«پدرخش» همچنان در فضای ریسک‎آلود/ یک دینار برای خرید مُلک ری

مدت‌های مدیدی است که سهامداران و سرمایه گذاران «پدرخش» چشم انتظار افزایش سرمایه هستند تا بر اساس الزامات قانونی، مورد غضب سازمان بورس قرار نگیرند. حال که برنامه افزایش سرمایه قرار است اجرا شود اما؛ همچنان پرونده این شرکت باز است.
کد خبر : ۱۹۳۲۲۳

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در گزارش قبلی اشاره شد که شرکت «تولیدی و صنعتی درخشان تهران» با سرمایه اندک ۵۱میلیارد ريالی، در بازار دوم بورس معاملات سهام خود را دنبال می‏کند؛ در حالی که بر اساس الزامات قانونی، می‌بایست هر چه سریعتر نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند؛ در غیر این صورت به بازار پایه فرابورس سقوط می‏کند.

«پدرخش» همچنان در فضای ریسک‎آلود

بر پایه این گزارش، این شرکت امروز از در دستور کار قرار گرفتن افزایش‌سرمایه خود، خبر داد.

بر این اساس، قرار است به منظور اصلاح ساختار مالی، تأمین سرمایه در گردش و رعایت ضوابط سازمان بورس اوراق بهادار، سرمایه خود را تا سطح ۱۵۳میلیارد ريال افزایش دهد.

شایان ذکر است که بخش عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران انجام می‌شود و میزان اندکی از آورده نقدی خواهد بود.

اما نکته این است که با توجه به حضور «پدرخش» در بازار دوم بورس، حداقل سرمایه قانونی ۲۰۰میلیارد ریال است؛ بنابراین، این شرکت همچنان در خطر سقوط به بازار پایه قرار داد و باز هم نیاز به افزایش سرمایه به شدت احساس می‌شود.

«پدرخش» همچنان در فضای ریسک‎آلود

حال سوال این است که پس از این همه تعلل، چرا مدیریت شرکت پرونده افزایش سرمایه را به طور کامل نبست و فضای ریسک‎آلود سهم را همچنان حفظ کرده‎ است؟ چرا نسبت به تکمیل افزایش سرمایه از محل سود انباشته اقدام نکرد؛ در حالی که میزان مناسبی سود انباشته دارد!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر