بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:

نقش مهم منطقه ویژه پارس در شکوفایی اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس اقتصادی کشور بوده که نقش حساس و مهمی در شکوفایی اقتصادی و تولید و اشتغال کشور دارد.
کد خبر : ۱۹۳۲۴۰

به گزارش بورس نیوز، سید پیروز موسوی اظهار کرد: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس اقتصادی کشور بوده که نقش حساس و مهمی در شکوفایی اقتصادی و تولید و اشتغال کشور دارد.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس، ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته و می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمدهای کشور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در صورت تأیید طرح، مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به آنان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: نزدیکی به خوراک ارزان و آبراه بین‌المللی خلیج فارس و همچنین وجود بنادر صادراتی مثل مجتمع بندری پارس و بندر پتروشیمی با آبخور مناسب کشتی‌های غول‌پیکر از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این منطقه بوده که در صورت سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی، تولید و اشتغال در منطقه و کشور رونق می‌گیرد.

موسوی گفت: از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی، جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید است. منطقه ویژه پارس از مناطق منحصربه‌فرد کشور بوده و لازم است چشم‌انداز ویژه این منطقه تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای شکوفایی و رونق منطقه بهره‌مند شویم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد؛

جذب 372میلیارد ریالی سرمایه بخش خصوصی در منطقه پارس

سرپرست راه‌اندازی پالایشگاه خشکی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی گفت:

آغاز تولید میعانات گازی در پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی

ارسال نظر