بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

ورود پول جدید به بازار/ معرفی گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری

سهم شرکت های خودروساز در شرایط فعلی، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری است. این گروه رشد زیادی نداشته و با احتمال ریزش چندانی مواجه نیست.
کد خبر : ۱۹۳۲۸۷
به گزارش بورس نیوز خبرها حاکی از فشار تقاضای دریافت کد معاملاتی در کارگزاری ها است. ظاهرا این روزها سر کارگزاری ها بسیار شلوغ شده و عده زیادی از مردم، راغب به سرمایه گذاری در بورس شده اند.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به افزایش حجم معاملات و رشد شاخص بورس و... بسیاری از سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بورس رغبت پیدا کرده اند. این اتفاق موجب ورود نقدینگی جدید به بازار نیز شده است. 

وی افزود: افزایش تقاضای کدهای معاملاتی جدید، عمدتا به دلیل خوشبینی به رشد بازار سرمایه و با هدف حفظ ارزش دارایی صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران تازه وارد توصیه کرد: نه فقط سهامداران تازه وارد، بلکه حتی گاه فعالان با سابقه بازار سرمایه توجهی به تحلیل روند بازار سرمایه ندارند. به سرمایه گذاران توصیه می شود از سرمایه گذاری های کوتاه مدت (کمتر از ۴ ماه) و در سهم های پرنوسان بپرهیزند و به جای آن، اقدام به سرمایه گذاری در سهم های بزرگ و بنیادی بازار که روند آرام تری دارند، کنند. بهتر است قبل از آنکه به دنبال کسب سود و بازدهی باشند، سعی کنند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. زیان احتمالی تازه واردها، می تواند منجر به گریز سرمایه گذاران تازه نفس از بازار سرمایه باشد.

وی در معرفی مناسب ترین گزینه سرمایه گذاری بیان کرد: سهم شرکت های خودروساز در شرایط فعلی، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری است. این گروه رشد زیادی نداشته و با احتمال ریزش چندانی مواجه نیست.

جزایری ضمن تاکید بر جای خالی آموزش سهامداران تازه وارد در بازار سرمایه گفت: معمولا کارگزاری ها جهت آموزش سهامداران مبتدی هزینه نمی کنند. ضمن اینکه دریافت مجوز و برگزاری دوره های آموزشی، دشواری های خاص خود را دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی بازار سرمایه بوده و آموزش سهامداران و فرهنگ سازی در این زمینه به عهده این سازمان است. برای تحقق این مهم می توان سایتی طراحی کرد که بدون وابستگی به سهم یا گروهی خاص، آموزش مجازی سهامداران را به عهده بگیرد. با این اقدام، سرمایه گذاران تازه وارد جذب بازار شده و این کار به توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و افزایش عمق بازار هم کمک خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
«تنوین» و «حکشتی» دست به ماشه هستند؛

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

«تنوین» و «حکشتی» دست به ماشه هستند؛

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
هركسي بگه سهام خودرو بسيار بيسواده