بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
گروه دارویی برکت در راستای تحقق اهداف گروه توسعه اقتصادی تدبیر و مفاد اساسنامه، ماموریت‌های زیر را در چارچوب اقتصاد مقاومتی به منظور ارتقای سلامت جامعه برعهده دارد.
کد خبر : ۱۹۳۳۲۷

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

پیام هیات مدیره

صنعت دارو مانند بسیاری از صنایع دیگر در سال گذشته با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه بود که برخی از آن‌ها مربوط به ساختار کلی اقتصاد کشور بوده و برخی مختص به صنعت داروسازی است. نحوه قیمت‌گذاری دارو مقیاس پایین تولیدی شرکت‌های دارویی، وارداتی بودن بیش از نیمی از مواد اولیه ، به روز نبودن تجهیزات و ماشین آلات شرکت‌های دارویی، ناتوانی سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات، عدم رعایت اصول بهینه تولید منطبق با استانداردهای جهانی در بسیاری از شرکت‌ها، دشواری در تایمن و انتقال ارز از مهم ترین چالش‌های اختصاصی سنعت دارو در کشور بوده که عنلیات شرکت‌های فعال تولیدی را در سال گذشته با مشکل مواجه کرده است.

افزایش دوره وصول مطالبات به بیش از یک سال منجر به ایجاد محدودیت سرمایه در گردش و بحران نقدینگی در شرکت‌ها شده و رویکرد مالی شرکت‌ها بالاجبار به دریافت تسهیلات مالی با نرخ بهره بیش از 18 درصد تغییر یافته و این موضوع تا جایی پیش رفته است که بیش از 15 درصد از فروش و نزدیک به نیمی از سود عملیاتی شرکت‌های دارویی صرف پرداخت هزینه‌های مالی و در نهایت کاهش حاشیه سود صنعت شده است.

در خصوص شرکت‌های تولید زیرمجموعه گروه دارویی برکت نیز این موضوع صادق بوده و هزینه‌های مالی و سود عملیاتی شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرفی دیگر و به دلیل وجود ظرفیت مازاد در صنعت در بخش مولکول‌های کوچک و اشباع بازار داخلی، پیچیدگی فرایند و فراهم کردن زیرساخت‌های لازن بری صادرات دارو به بازارهای خارجی شدت رقابت در بسیاری از بخش‌های این صنعت فزونی گرفته و منجر به شکل‌گیری جنگ‌های قیمتی و اعطای تخفیف‌های نامعقول شده و این موضوع نیز به نوبه خود موجبات کاهش سودآوری صنعت را فراهم کرده است.

با این حال و علیرغم وضعیت نامناسب صنعت داروسازی، گروه دارویی برکت به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت داروسازی کشور و با در اختیار داشتن واحدهای کسب و کار مختلف در تمامی حلقه‌هایزنجیره ارزش صنعت از تولدمواد اولیه تا تئلید فرآورده نهایی و توزیع با استمرار بر اتخاذ استراتژی‌های مناسب و سرمایه‌گذاری در فرصت‌های جذاب، نوآورانه، آینده نگارانه و دارای پتانسل‌های رشد فوق‌العاده، آتیه‌ای امیدبخش را در پیش روی سهامداران قرار داده است.

براین مبنا حوزه‌های کسب و کاری جدید با توجه به جهت گیری‌های نظام سلامت و صنعت دارو در دنیا بار بیماری‌ها و علل اصلی مرگ و میر در کشورعلاوه برکسب و کارهای موجود در برنامه راهبردی پنج ساله دوم هدفگذاری تولید شده است. توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کسب و کار جدید مانند راه‌اندازی شرکت بیوسان فارمد از جمله مهم ترین سرمایه‌گذاری‌هایی بوه که بعنوان موتورهای رشد دارویی برکت در یک دهه آینده ایفای نقش خواهد کرد.

علاوه بر هدفگیری حوزه‌های کسب و کاری جدیدف برنامه‌های ویژه‌ای نیز به منظور بهینه‌سازی سبد محصولات،ارتقای کیفیت، خطوط تولید شرکت‌های زیرمجموعه، ورود جدی‌تر به بازار کشورهای منطقه و توسعه صادرات و بهینه‌سازی سبد محصولات آن‌ها در برنامه راهبردی 5 ساله دوم گروه دارویی برکت توسعه داده شده است.

در سالی که گذشت این مجموعه توانست دو ثمره مهم از سبد سرمایه‌گذاری‌های جدید را بردشات کند و با عنایت الهی و پس از تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصی و سرمایه‌های انسانی زیرمجموعه در نهایت و پس از 4 سال ، پروژه سل تک فارمد، اولین کارخانه سلول درمانی ایران، به صورت رسمی وارد فاز تولید شد. شهرک صنعتی دارویی برکت نیز به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی حوزه سلامتی منطقه بابهره‌گیری از زیرساخت‌های مطابق با استانداردهای بین‌المللی افتتاح شد.

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

تاریخچه

شرکت گروه دارویی بر کت در تاریخ 12 خرداد ماه 1389 به صورت سهامی خاص تشکیل و در تاریخ 30 خرداد ماه تحت شماره 377665 با شناسه ملی 10320275643 دراداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری استان تهران به ثبت رسید.

طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده 27/2/97 نام شرکت از سرمایه‌گذاری تدبیرفارمد به شرکت دارویی برکت تغییر نمود و متعاقبا طی صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 4/6/91 نام شرکت از دارویی برکت به شرکت دارویی برکت تغییر یافت ضمنا طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 22/8/95 و در راستای بورسی شدن شرکت نام آن به گروه دارویی برکت تغییر یافته و در تاریخ 18/9/95 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده است.

چشم‌انداز

گروه دارویی برکت در راستای تحقق چشم انداز گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ماموریت خود در افق ده ساله در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی مجموعه ای است : ارزش‌آفرین، نوآور و پیشتاز در منطقه

ماموریت

گروه دارویی برکت در راستای تحقق اهداف گروه توسعه اقتصادی تدبیر و مفاد اساسنامه، ماموریت‌های زیر را در چارچوب اقتصاد مقاومتی به منظور ارتقای سلامت جامعه برعهده دارد:

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

گروه خودرا متعهد می‌داند باب بهره‌گیری از سبک مدیریتی هوشمندانه جهادی و تمرکز برنوآوری، روابط اثربخش باسازمان‌های مربوطه، بکارگیری و توسعه سرمایه‌های انسانی متعهد و خلاق، حقوق ذینفعان خودرا به نحو مطلوب تامین کند.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت گروه دارویی برکت در بدو تاسیس مبلغ 200 میلیون ریال بوده که طی چندمرحله به شرح زیر به مبلغ 3400000 میلیون ریال در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 افزایش یافته است.

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 21/9/95 درگروه دارویی بوس اوراق بهادار تهران با نماد برکت درج شد و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 17/11/95 موردمعامله قرار گرفته است.

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت اصلی در سال جاری

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

طرح‌های توسعه‌ای

گروه دارویی برکت به منظور حفظ سودآوری و توسعه پادیار خود در صنعت رو به رشد دارو، به اجرای طرح‌های توسعه ای و به روز کردن خطوط تولیدی خود پرداخته است.

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،
خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

معرفی اجمالی پروژه‌های توسعه کسب و کار

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،
خبری خوش در مجمع دارویی برکت،
خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه

افزایش سرمایه در شرکت‌های تابعه با هدف تامین منابع مالی جهت حفظ موقعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر از طریق پشتیبانی مالی و مشارکت در تاسیس یا افزایش سرمایه و اجرای مصوبات مجمع عمومی به شرح جدول زیر در سال 97 انجام شده است، خاطرنشان می‌سازد:

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،


توسعه همکاری‌های بین‌المللی

ارتباط و نشست‌های تخصص با شرکت‌های معتبر دارویی و هیات‌های سرمایه‌گذار خارجی

نشست و تشکیل جلسات تخصصی با بیش از 65 شرکت خارجی در زمینه تولید مواداولیه دارویی، تولید محصولات دارویی، تولید مکمل‌های دارویی، صادرات و واردات،انتقال دانش فنی، وسایل و تجهیزات بسته‌‌بندی، طراحی خطوط تولید و مهندسی تولید تجهیزات و مواد اولیه بسته‌بندی، خدمات فنی و مهندسی صنعت دارویی و جذب سرمایه و سرمایه‌گذار خارجی در سال 97

همکاری و تعاملات داخلی و بین المللی

انعقاد قرارداد همکاری مشترک بازرگانی و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات بیولوژیک با یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی اروپایی

مذاکره با یکی از بزرگترین شرکت‌های معتبر اتریشی داروسازی اروپایی جهت تعریف پروژه‌های جدید در حوزه سلول درمانی

تعامل با یکی از بزرگترین شرکت‌های هندی جهت تبادل ارزی

همکاری دوجانبه با هیات امنای ارزی جهت تامین نیازهای ضروری کشور در حوزه اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی

شرکت در نمایشگاه‌ها جهت شناسایی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری

حضور در نمایشگاه‌های تخصصی دارویی و همایش‌های سرمایه‌گذاری و تخصصی جذب سرمایه

ایران فارما

CPhI

ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی قطر- خودکفایی 2018

همایش سفرای یاران خارج کشور با وزیر بهداشت

اولین همایش فرصت‌ها در حوزه یوروآسیا باهدف حمایت از صادرات کالای ایرانی

جشنواره بین‌المللی سلول‌های بنیادی 2018

نمایشگاه بین‌المللی فارماپک خاورمیانه

کنگره Esmo Asia

کنگرهPraugue Onco

اخذ مجوز و نمایندگی‌ها

اخذ نمایندگی انحصاری و انعقاد قرارداد با شرکت Finalay کوپا برای واردات واکسن

اخذ نمایندگی از شرکت‌های عمده فروشی Dano Saglik و INC Pharma ترکیه و ثبت این دو شرکت در سازمان غذاو دارو جهت واردات داروهای فوریتی

اخذ موافقت اصولی تاسیس شرکت‌های عمده‌فروشی دارویی بین المللی در منطقه ازاد تجاری ارزس یا سلفچگان

گسترش فعالیت‌های مشترک با شرکت آلدویونیون اسپانیا در زمینه بازاریابی و فروش داروهای تنفسی از طیق تمیدید نمایندگی انحصاری آن شرکت

صادرات

در سال گذشته شرکت‌های گروه دارویی برکت ععلیرغم تمامی مشکلات پیش رو در نقل و انتقالات پول،انواع تحریم‌ها و در عین حال با اولویت قراردادن نیاز داخلی و با وجود سختگیری‌های وزارت بهداشت در زمینه صدور مجوزهای صادراتی، با صادرات 105 قلم دار به فروش بیش از 169 میلیاردریال در حوزه صادرات دست یافتندو اقدان صورت گرفته در این بخش به شرح ذیل هستند:

تدوین برنامه‌های صادراتی سال 98

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

گروه دارویی برکت مفتخر است با افتتاح و بهره‌برداری از شهرک صنعتی دارویی برکت در سال جاری بعنوان تنها شرکت تخصصی دارویی و سلامتی کشور بزرگترین شهریک دارویی منطقه توسط مقامات و چهره‌های شاخص نظام باهدف توسعه صنایع داروسازی در خدمت مردم ایران باشد. از جمله اهداف تاسیس این شهرک می‌توان به انتقال فناوری و صاردات غیرنفتی، کاهش خروج ارز، صرفه جویی منابع اقتصادی و کاهش قابل توجه هزینه تمام شده دارو برای جامعه مخصوصا بیماران خاص اشاره کرد.اخذ مصوبه شهرک بهعنوان منطقه ویژه اقتصادی از مجلس شورای اسلامی و ارسال لایحه توسط دولت حصوص اهداف شرکت تسهیل شد بدین ترتیب باتوعه علمی و انتقال دانش فنی و تایمن تجهیزات موردنیاز ایران به یکی از قطب‌های مهم صنعت داروسازی در منطقه تبدیل خواهد شد.

خبری خوش در مجمع دارویی برکت،

برنامه‌های آتی

بهینه‌سازی سبد محصولات

توسعه صادرات

ارتقا GMP خطوط

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های در حال اجرا

برنامه ریزی برای ورود به حوزه‌های کسب و کاری جدید هدف گیری شده

توسعه همکاری‌های بین‌المللی

افزایش هم‌افزایی و مشارکت‌های درون‌گروهی

اجرای تفاهمنامه منعقده در خصوص را‌ه‌اندازی اتحادهای استراتژیک با شرکت‌های بزرگ چندملیتی

سرمیاه گذاری در استارتاپ‌های نوآورانه حوزه سلامت

اصلاح ساختارمالی و استفاده از شیوه‌های نوین تامین مالی از طریق: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی بازارسرمایه باهدف افزایش توان تامین مالی و تنوع بخشی به ابزارهای تامین مالی

ادامه مذاکره با شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی جهت ورود به مشارکت پروژه‌ها

تعریف پروژه‌های جدید در مشارکت با شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی

مصوبات مجمع

لازم به ذکر است؛ براساس رای گیری انجام شده در پایان مجمع سود نقدی 50 ریالی به سهم تخصیص یافت همچنین حق حضور اعضای غیرموظف13.333.333 ریال و پاداش هیات مدیره نیز 1050 میلیون ریال تعیین شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر