بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کمکی با نام افزایش نرخ؛

ولتاژ برق «مبین» بالا رفت

با توجه به اینکه نرخ فروش محصولات «مبین» بر اساس نرخ های سامانه نیما تعیین می گردد در سال جاری نیز به طور قطع افزایش نرخ فروش محصولات شرکت پتروشیمی مبین روی خواهد داد
کد خبر : ۱۹۳۳۸۳
ولتاژ برق «مبین» بالا رفت
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 29 اسفند 1397 شرکت «پتروشیمی مبین» در سال گذشته موفق به کسب سود خالص 23 هزار و 844 میلیارد ریالی گردید که در مقایسه با سال قبل از آن افزایش 75 درصدی سود خالص را نشان می دهد.

افزایش 61 درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت را می توان دلیل اصلی رشد سودآوری شرکت در سال گذشته عنوان نمود. جمع درآمدهای عملیاتی کسب شده شرکت در سال گذشته به بیش از 65 هزار میلیارد ریال رسیده است.

ولتاژ برق «مبین» بالا رفت

بخش عمده سودناخالص «مبین» از محل فروش برق بخار و اکسیژن حاصل شده است که به ترتیب فروش این محصولات در سال گذشته حاشیه سود ناخالص 76 و 53 و 79 درصدی را داشته اند و مبلغ حاشیه سود ناخالص کسب شده از 3 محصول ذکر شده در سال گذشته به ترتیب به مبالغ 5.257 و 4.084 و 6.829 میلیارد ریال بوده است که در مجموع در حدود 70 درصد از کل حاشیه سود ناخالص شرکت را به خود اختصاص می دهند.

با توجه به اینکه نرخ فروش محصولات «مبین» بر اساس نرخ های سامانه نیما تعیین می گردد در سال جاری نیز به طور قطع افزایش نرخ فروش محصولات شرکت پتروشیمی مبین روی خواهد داد و انتظار رشد مجدد حاشیه سود فروش محصولات اصلی شرکت وجود خواهد داشت.

کسب درآمدغیرعملیاتی به مبلغ 1.100 میلیارد ریال که عمدتا از محل سود سپرده های بانکی شرکت بوده است از دیگر نکات قابل توجه در گزارش شرکت است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
این پتروشیمی تغییرات خود را تکمیل کرد؛

۷۱ میلیارد تومان سود در انتظار «مبین»

این پتروشیمی تغییرات خود را تکمیل کرد؛

۷۱ میلیارد تومان سود در انتظار «مبین»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
France
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
تولیدات غشهد فصلی هستش . از پاییز شروع به تولید میکنه . ایم روند هر ساله هست . شرکت تعطیل نیست .