بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
سود این سرمایه گذار 162 درصد رشد کرد؛

ذخیره سازی سود در «وبشهر»

رشد سودآوری شرکت های زیر مجموعه و برگشت ذخایر کاهش ارزش «غمارگ» از جمله نکات گزارش مالی «وبشهر» به شمار می رود.
کد خبر : ۱۹۳۳۸۹

ذخیره سازی سود در «وبشهر»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی شده، شرکت «توسعه صنایع بهشهر» در سال گذشته موفق به رشد 162 درصدی در امر سودآوری شد و جمع مبلغ سود خالص به 3 هزار و 270 میلیارد ریال رسید.

افزایش 59 درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت شامل درآمدهای مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر و همچنین شناسایی درآمد ناشی از برگشت ذخیره کاهش ارزش شناسایی شده در سنوات قبل مربوط به «شرکت مارگارین» از دلایل اصلی رشد سودآوری شرکت در سال گذشته است.

ذخیره سازی سود در «وبشهر»

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در سال گذشته مبلغ 2 هزار و 89 میلیارد ریال بوده است که شامل 1.680 میلیارد ریال سود سهام دریافتی و 408 میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه گذاری ها بوده است.

در جدول زیر شرکت های اصلی سرمایه پذیر به همراه مبالغ سود سهام دریافتی در سال گذشته و میزان تغییرات آن ها در مقایسه با سال 96 ارایه شده است:

ذخیره سازی سود در «وبشهر»

همچنین بخش عمده سود شناسایی شده از محل فروش سرمایه گذاری ها بابت فروش بخشی از سهم شرکت مدیریت صنعت شوینده و صنایع بسته بندی ایران بوده است که فروش سهام این شرکت ها منجر به سود 284 و 106 میلیارد ریالی گردیده است.

در بخش سایر درآمدهای غیرعملیاتی شاهد شناسایی مبلغ 1.207 میلیارد ریال درآمد غیرعملیاتی بابت برگشت ذخیره کاهش ارزش شناسایی شده در سنوات قبل از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت مارگارین می باشیم. لازم به ذکر است که این بخش از درآمدهای شرکت با توجه به ماهیت غیرمترقبه آن قابلیت تکرار در سنوات آتی را ندارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر