بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
سهامدار عمده در روز بازگشایی تعهد عرضه 3 درصد سهام معادل 18 میلیون سهم را دارد و به نظر نمی رسد در روند تقاضا برای این میزان عرضه مشکلی وجود داشته باشد.
کد خبر : ۱۹۳۴۰۶

به گزارش بورس نیوز، محمد مهدی سماواتی مشاور حوزه بازار سرمایه شرکت ویتانا به سوالاتی پیرامون بازگشایی نماد «غویتا» پاسخ می‌دهد:

فردا شاهد بازگشایی سهام ویتانا در بازار دوم فرابورس با نماد «غویتا1» هستیم. در این مورد توضیح می‌فرمایید؟

طبق نامه شرکت محترم فرابورس فردا مورخ 17 تیر 1398 نماد شرکت ویتانا بازگشایی خواهد شد. به مدت نیم ساعت رقابت قیمتی پیش‌گشایش داریم و سپس معامله صورت خواهد پذیرفت. ساعت بازگشایی براساس اعلام توسط ناظر بازار فرابورس خواهد بود.

سماواتی

در خصوص تعهد سهامدار عمده شرکت پیرامون عرضه سهام در روز بازگشایی توضیحاتی را ارائه می‌فرمایید؟

-سهامدار عمده در روز بازگشایی تعهد عرضه 3 درصد سهام معادل 18 میلیون سهم را دارد و به نظر نمی رسد در روند تقاضا برای این میزان عرضه مشکلی وجود داشته باشد. با توجه به درصد سهام در اختیار سهامدار عمده مشکلی از بابت عرضه سهام جهت افزایش نقدشوندگی وجود ندارد. لازم به ذکر است که شرکت از مکانیزم صندوق بازارگردان هم استفاده کرده است.

 پس سهام دارای مکانیزم بازارگردانی است. در این خصوص توضیحات تکمیلی ارائه می‌فرمایید؟

بله ما برنامه بسیار منسجم جهت بازارگردانی سهام تحت نظارت فرابورس را داریم و از صندوق بازارگردان در این خصوص استفاده می‌کنیم. هدف اساسی این فرایند افزایش نقدشوندگی و حمایت از کشف قیمت منصفانه سهام است.

پیش‌بینی شما از قیمت بازگشایی چیست و چه افقی را برای سهامداران جدید ویتانا متصور هستید؟

مدیریت شرکت به شدت به هوشمندی سرمایه گذاران حرفه ای بازار سرمایه اعتقاد دارد و خود را ملزم به تبعیت از قیمت بازگشایی می‌داند. ما تمام تلاش خود را در جهت تقارن اطلاعات برای همه فعالان بورس انجام داده و تقریبا تمام فعالان حرفه‌ای بازار با سهام ویتانا و طرح‌های آتی آن آشنا هستند.

به عنوان آخرین سوال، مزیت رقابتی سهام ویتانا را در چه عواملی می‌دانید؟

نام تجاری پرقدرت «مادر»، مدیریت حرفه‌ای و متعهد، برنامه محور بودن و التزام عملی به مدیریت شفاف مالی و گزارشگری بیرون سازمانی مزیت‌های رقابتی ویتانا هستند به گونه‌ای که ما در شرکت تمامی استانداردهای اخلاق حرفه‌ای را تدوین و براساس آئین حاکمیت شرکتی به طور جدی عمل می‌کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر