بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد؛

تامین بخشی از منابع مورد نیاز طرح های این شرکت به کمک بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برای تامین بخشی از نیاز مالی خود از ابزار های بازار سرمایه بهره خواهد برد.
کد خبر : ۱۹۳۴۲۷

مرادی

بهروز مرادی مدیرعامل شرکت آب و نیرو در گفت و گو با بورس نیوز، اظهار کرد: پست واحد کارون 4 را به عنوان یک آورده مالی در اختیار بازار سرمایه قرار دادیم. استارت این کار را از فروردین ماه سال گذشته انجام دادیم و تا 28 اسفند 97 کلیه مجوزات را اخذ کردیم اما به ما فرصتی برای عرضه در بازار ندادند.

وی افزود: بلافاصله این کار را مجددا شروع کردیم. چون قوانین و مقررات دست و پاگیر زیاد است و برای اینکه ما به اینجا برسیم جلسات مختلفی با بورس، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشتیم و توانستیم آنها را قانع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و نیرو ادامه داد: ما این تجربه را سال قبل داشتیم و 2100 میلیارد تومان را با کمک برق حرارتی عرضه کردیم و سهم ما که قرار بود حول و حوش 500 میلیارد تومان باشد به خاطر بحث پروژه غدیر کاهش پیدا کرد و 110 میلیارد تومان در سال 96 نصیب ما شد. ما با بازار سرمایه این تعامل را داریم که بخواهیم این کار را انجام دهیم و با کلیه قوانین و مقررات آن آشنا هستیم و قطعا برای تامین منابع مالی از طریق اوراق صکوک استارت را می زنیم.

مرادی در پاسخ به این سوال که در خصوص چه طرح‌هایی با بازار سرمایه در حال مذاکره هستید، گفت: ما برای بحث بختیاری کار را استارت زدیم که بتوانیم 15 درصد آورده سرمایه خودمان را از این محل تامین کنیم و به اسم بختیاری این کار را انجام دادیم و بخشی از نیروگاه کارون 4 را در گرو شرکتی که قرار است این کار را انجام دهد قرار دادیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر