بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
در روز یکشنبه 16 تیرماه 98 نماد «خساپا» توانست با فروشی به ارزش ریالی 32 میلیارد تومان، بیشترین نقل‌وانتقال را به خود اختصاص دهند.
کد خبر : ۱۹۳۴۷۱

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت سایپا به‌عنوان یکی از قطب‌های خودروسازی کشور و شرکت‌های بورسی در سال گذشته یا نوسانات زیادی در بازار سرمایه همراه بود اما گویی سال جدید برای این خودروساز تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت هم در تولید و عرضه محصول به بازار و هم در بازار سرمایه.

در روز16 تیرماه سال جاری، این گروه خودروسازی توانست با تبادل 195 میلیون سهم به ارزش 32 میلیارد تومان، بیشترین نقل‌وانتقال بازار را به نام خود به ثبت برساند.

همچنین قابل‌توجه اینکه معاملات گروه خودرو و قطعات درروز یادشده یعنی 16 تیرماه 98 به ۱۰۱ میلیارد تومان رسید که بالاترین جایگاه در میان گروه‌های بورسی به‌ نماد "خساپا" متعلق به گروه سایپا بود.

گفتنی است درحالی‌که در ماه‌های گذشته خودروئی‌ها حال‌وروز خوشی در بازار سرمایه نداشتند، اما در تیرماه گوئی اقبال به سایپا رو کرده و در روز یادشده بیشترین صف خرید در بازار سرمایه و در میان شرکت‌های گروه خودرو و ساخت قطعات، متعلق به نماد معاملاتی گروه خودروسازی سایپا "خساپا" بود این تلنگری باشد برای مدیران سایپا تا برای رشد سهام مجموعه خود تلاش بیشتری کنند.

کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند ارزندگی سهام سایپا و افزایش تبادل آن منجر به شکل‌گیری صف خرید در بازار بورس تهران شده است. در این میان مدیران ارشد مجموعه سایپا نیز این تغییر و ایجاد صف را به دلیل بهبود فعالیت‌های مثبت گروه سایپا درزمینهٔ تولید، فروش، انضباط مالی و اقتصادی، مدیریت صحیح درآمدها، کاهش هزینه‌ها و رشد بهره‌وری در ماه‌های گذشته می‌دانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر