بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر میزان ساخت‌وساز در کشور بالا می‌رود و در پی آن بازار مسکن رونق می‌گیرد که این موضوع به نفع اقتصاد کشور بوده، زیرا بازار مسکن نقش و تأثیر 30 درصدی در اقتصاد دارد.
کد خبر : ۱۹۳۴۷۶

نقش 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور درخصوص ضرورت افزایش تسهیلات ساخت‌و‌ساز مسکن، اظهار کرد: در وضعیت فعلی برخی به دنبال افزایش وام خرید مسکن هستند، اما افزایش تسهیلات موجب تحریک بازار برای افزایش قیمت املاک خواهد شد.

وی افزود: در شرایط موجود اگر وام خرید مسکن افزایش یابد، این کار موجب می‌شود که مالکان به افزایش قیمت فروش کاذب ملک خود ترغیب شوند و از طرف دیگر خریداران نیز با توجه به افزایش تسهیلات به سمت خرید مسکن می‌روند، اما به دلیل تشدید همزمان قیمت با افزایش میزان وام، در نهایت خریداران موفق به خرید مسکن نمی‌شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: به اعتقاد من در وضعیت فعلی افزایش تسهیلات ساخت مسکن از اولویت بالایی برخوردار است، زیرا با تحقق این مسئله، میزان ساخت‌وساز در کشور بالا می‌رود و در پی آن بازار مسکن رونق می‌گیرد که این موضوع به نفع اقتصاد کشور بوده، زیرا بازار مسکن نقش و تأثیر 30 درصدی در اقتصاد دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: افزایش وام ساخت‌وساز مسکن موجب تولید گسترده مسکن در کشور شده که نتیجه این اقدام افزایش عرضه و کاهش تقاضا و در نهایت کاهش قیمت مسکن را در پی دارد. بنابراین نفع افزایش تسهیلات ساخت‌وساز مسکن بسیار بیشتر از نفع افزایش وام خرید مسکن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در شرایط فعلی به دنبال افزایش 60 درصدی میزان تسهیلات ساخت‌وساز مسکن بوده که این مسئله می‌تواند کمک موثری به سازندگان برای تولید بیشتر مسکن کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر