بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
معاون مالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: هر 1000 تومان افزایش قیمت ارز، باعث افزایش قیمت سهام پتروشیمی نوری می شود.
کد خبر : ۱۹۳۵۰۸
ارزش واقعی «نوری» بیش از قیمت گذاری فعلی / افزایش قیمت ارز به نفع سهامداران

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، عصر امروز در محل هلدینگ خلیج فارس، مراسم معارفه پتروشیمی نوری برای عرضه در بورس تهران برگزار شد.
در این مراسم که باا استقبال بسیار زیاد اهالی بازار سرمایه و خبرنگاران دو حوزه بورس و انرژی رو به رو شده بود مدیران هلدینگ خلیج فارس و نوری سعی کردند از برتری های سهام این مجموعه بیشتر بگویند.

ارزش واقعی «نوری» بیش از قیمت گذاری فعلی / افزایش قیمت ارز به نفع سهامداران

در این مراسم «سعید محبی‌فر» معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به ارزش‌گذاری صورت گرفته برای پتروشیمی نوری عنوان کرد: این شرکت برای عرضه در بازار سرمایه حدود ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که معتقدیم این قیمت مقداری پایین‌تر از قیمت واقعی پتروشیمی نوری است.

وی ادامه داد: نرخ رشد ارز در ارزش‌گذاری صورت گرفته برای پتروشیمی نوری ۱۰ درصد تعیین شده که بر این اساس هر ۱۰۰۰ تومانی که قیمت ارز افزایش یابد، ارزش سهام پتروشیمی نوری نیز افزایش می‌یابد. همچنین با یک درصد کاهش در قیمت خوراک، ارزش سهام این شرکت حدود ۷۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

محبی‌فر با اذعان به اینکه تولید سال ۹۸ پتروشیمی نوری روی ۹۰ درصد در نظر گرفته شده و بر همین اساس ارزش‌گذاری شده است، گفت: پیش‌بینی ما تحقق کامل ۹۰ درصد تولید در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش جایگزینی پتروشیمی نوری حدود ۱.۲ میلیارد یورو هست.

معاون مالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: سهام پتروشیمی نوری سهم مناسبی است و جای رشد بیشتری نیز خواهد داشت و می‌تواند برای سهامداران به یک سهام سودده تبدیل شود.

ارزش واقعی «نوری» بیش از قیمت گذاری فعلی / افزایش قیمت ارز به نفع سهامداران

تسهیل صادرات با اسکله های اختصاصی نوری

همچنین مدیرعامل پتروشیمی نوری در جلسه معارفه شرکت خود گفت:۶۰ درصد از فروش محصولات پتروشیمی نوری به صورت صادراتی است و برای تسهیل صادرات، دو‌ اسکله اختصاصی داریم. از سوی دیگر مشکل اصلی پتروشیمی‌های کشور تامین خوراک است اما نوری به ۱۳ پتروشیمی پارس جنوبی متصل است و از این جهت هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: پتروشیمی نوری در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد که از مزایای منطقه ویژه ، معافیت از پرداخت ارزش افزوده است. 

صانعی در خصوص عملکرد تولید و فروش شرکت نیز گفت: ۴ماه از سال گذشته به دلیل تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی، محصولی نداشتیم ولی برای سال ۹۸ هیچ برنامه‌ تعمیرات اساسی نخواهیم داشت و در سه ماهه ابتدایی بالاتر از ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید داشتیم. وی افزود: نرخ خوراک مجموعه با توجه به ۹۵ درصد فوب صادراتی برابر با ۴۵۰ دلار است.

وی همچنین به برنامه شرکت برای افزایش توان تولید محصول با ارزش پارازایلین اشاره کرد و گفت: از آنجاکه ارزش پارازایلین دو برابر نفتا است، در برنامه داریم تا با افزایش ظرفیت تولید این محصول در دو سال آینده بیشترین حجم پارازایلین صادراتی را از آن خود کنیم.

صانعی تصریح کرد: نوری یک مجموعه پتروپالایش است که می تواند در شرایطی با سوییچ کردن  محصولات پالایشگاهی همچون بنزین و‌ گازوئیل تولید کند.

مدیرعامل همچنین در مورد مبنای نرخ ارز نیز گفت: صورت‌های مالی پتروشیمی نوری در حال حاضر با نرخ دلار ۱۰ هزار تومانی تسعیر شده است.

به گفته صانعی، پیش‌بینی سودآوری برای سال ۹۸ بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که در سه ماهه ابتدایی سال جاری تقریبا ۳۷۰ میلیارد تومان این سود تحقق یافته است. البته این سود بدون تسعیر نرخ ارز در نظر گرفته شده است.

مدیرمالی مجموعه در این جلسه گفت: یک هفته بعد از عرضه مجمع عمومی سالانه شرکت برگزار می شود که پیشنهاد تقسیم ۹۰ درصدی سود را داریم.

وی افزود: ارزش جایگزینی شرکت ۱.۲ میلیارد یورو بدون احتساب هزینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری است.

مدیرمالی پتروشیمی نوری همچنین از احتمال افزایش سرمایه این شرکت در آینده خبر داد و گفت: در صورت تایید ساختار مالی و همچنین تصویب مجمع فوق‌العاده، در نظر داریم به میزان ۲۰۰ درصد از محل سود انباشته افزایش سرمایه دهیم.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر