بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
«سدور» پیش از این برآورد کرده بود در سال 98 با رشد 23 درصدی، درآمد فروش 1163 میلیارد ريالی را به بار بنشاند. فروش تحقق یافته و روند سهم امیدها را برای تداوم صعود زنده کرده است.
کد خبر : ۱۹۳۵۳۵

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، شرکت «سیمان دورود» در 3 ماهه نخست منتهی به خرداد ماه سال 98 به سود خالص اندک 4 میلیارد ريالی دست یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 62 درصدی را نشان میدهد.

تداوم حرکت «سدور» در ناحیه سبز / دو پارامتر در کانال صعود همسو شدند

هر چند که درآمدهای عملیاتی در این دوره 29 درصد رشد داشته اما بهای تمام شده 35 درصد افزایش یافت و اجازه نداد سود ناخالص رشد کند. رشد 49 درصدی درآمدهای اداری و عمومیدر نتیجه افزایش هزینه دستمزد، موجبات نزول «سیمان دورود» را فراهم آورد.

نگاهی به روند عملکرد این شرکت سیمانی در سال‌های اخیر روند رو به رشد داشته و توانسته خود را از دایره سرخ زیان به سودآوری برساند.

تداوم حرکت «سدور» در ناحیه سبز / دو پارامتر در کانال صعود همسو شدند

با توجه به کسب درآمد 270 میلیارد تومانی در 3 ماهه نخست سال 98 انتظار میرود در پایان سال شاهد رشد درآمدهای «سدور» باشیم. چرا که در مدت مشابه سال 97 مبلغ 209 میلیارد ريال درآمد فروش عاید شرکت شده بود.

شایان ذکر است که «سدور» پیش از این برآورد کرده بود در سال 98 با رشد 23 درصدی، درآمد فروش 1163 میلیارد ريالی را به بار بنشاند که در فصل اول توانسته 23 درصد آن را به واقعیت بدل کرده است.

بنابراین، میتوان انتظار داشت که روند صعودی سودسازی این شرکت همچنان ادامه داشته باشد و بتواند به سال‌های اوایل دهه 90 بازگردد.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، در خصوص معاملات «سدور» در بازار سرمایه، خریداران و فروشندگان در جدالی برابر قرار گرفتند و هر کدام نیمیاز سمت خرید و فروش را انتخاب کردند.

تداوم حرکت «سدور» در ناحیه سبز / دو پارامتر در کانال صعود همسو شدند

این سهم در سال گذشته بازدهی 113 درصدی را در مجموع به ثبت رساند و از ابتدای سال جاری تا به امروز رشد قیمت 50 درصدی داشته است.

در مدت سپری شده از سال 98 حقوقی‌ها نزدیک به 15 میلیارد ريال از سهام «سدور» را به حقیقی‌های بازار سرمایه واگذار کرده است.

در حالی که ارزش بازار صنعت سیمان در بازار سهام بالغ بر 176 هزار میلیارد ريال است، «سدور» هم اکنون ارزشی بالغ بر 1457 میلیارد ريال دارد.

در تصویر ذیل روند حجم معاملات و تغییرات قیمت «سدور» از ابتدای سال جاری تا به امروز را ملاحظه میکنید. به نوعی میتوان گفت که هر زمان حجم معاملات رشد کرده، قیمت سهم نیز همگام با آن افزایش یافته و در چند روز اخیر شاهد رشد آرام حجم معاملات هستیم. بنابراین، میتوان طبق روال گذشته انتظار رشد قیمت این سهم را داشت.

تداوم حرکت «سدور» در ناحیه سبز / دو پارامتر در کانال صعود همسو شدند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر