بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به انتقادات فعالان یکی از بازارها و قول شرف ۵ میلیارد تومانی یکی از اهالی بهارستان و...
کد خبر : ۱۹۳۶۸۸
پلیس بازی جای انجام وظیفه/ تجدید ارزیابی از نوع بیمه ای/ قول شرف ۵ میلیارد تومانی!

به گزارش بورس نیوز، گویا مدیران یکی از بورس ها که رسالت تسهیل معاملات را بر دوش دارند، آنقدر درگیر کاغذبازی و پلیس بازی شده اند که رسالت اصلی خود را از یاد برده اند. انتقاد بابت ناعادلانه بودن سهمیه ها کم بود، حالا خبر رسیده بعضی هفته ها محل تحویل محصولات فاصله بسیار با کارخانجات تولیدی دارد و برخی خریداران عطای تحویل محصول را به لقای آن می بخشند. بازیگران این بازار عاجزانه درخواست دارند آقایان همان کار عادی خود را انجام دهند و لابلای آن، برای رفع خستگی به خوردن موز بپردازند؛ هماهنگی سایر حوزه ها پیشکش!

امان از صف نشینی
صف نشینان محترم که حضور پرشور در صف های خرید و فروش را مایه مباهات خود می دانند، امروز جلوی صرافی ها صف کشیدند تا همان دلارهایی را که روزی صف کشیدند و حتی بالای ۱۵ هزار تومان خریدند، بفروشند! آن هم ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان! اینجاست که فقر آموزش و فرهنگ سازی در خصوص سرمایه گذاری بیشتر عرض اندام می کند.

ارزانی در کار نیست
گفتیم دلار ارزان شد، کالاهایی هم که سوار دلار شدند و گران شدند، ارزان خواهند شد؛ اما خبر رسید که زهی خیال باطل، نه فقط چیزی ارزان نمی شود، بلکه حتی بعضی ها دنبال افزایش قیمت های دوباره و سه باره و صدباره هستند! این وسط دولت هم از اول سال ۹۷ حدود ۴۳ میلیارد دلار ارز دولتی پرداخت کرده تا سفره خانوارها کوچکتر نشود؛ ولی امان از آن گروه مردمانی که بیش از دشمن موبور به مردم شان ظلم کردند. 

قول شرفی به ارزش ۵ میلیارد تومان
گویا یکی از اهالی بهارستان متهم به فساد اقتصادی شده و در دادگاه برایش قرار وثیقه ۵ میلیارد تومانی صادر شده؛ ولی دوستان محترم پادرمیانی کرده و قرار وثیقه ۵ میلیاردی را تبدیل به الزام به حضور با قول شرف کرده اند! البته بهارستانی عزیز تن به قول شرف هم نداده و با مشایعت دوستان راهی منزل شده است.

تجدید ارزیابی از نوع بیمه ای
مدیرعامل یکی از شرکت های بیمه اعلام کرده پتانسیل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد. ضمن اینکه اگر پرتفوی سرمایه گذاری ها هم در تجدید ارزیابی لحاظ شود، رقم افزایش سرمایه بسیار بالاتر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر