بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

باران اتفاقات خوب برای سیمانی‌ها/ از افزایش نرخ تا افزایش تقاضا و تجدید ارزیابی

آمارها نشان می‌دهد وضعیت تولید و تحویل سیمان در ۳‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، بهبود یافته و امیدواریم این روند تداوم یابد. به رغم تحریم ها و مشکلات، صنعت سیمان چشم انداز روشنی پیش رو دارد.
کد خبر : ۱۹۳۸۱۲


به گزارش بورس نیوز، هنوز مهر تایید افزایش قیمت سیمان خشک نشده که زمزمه هایی از درخواست افزایش نرخ مجدد سیمان به گوش می رسد. البته با در نظر گرفتن افزایش قیمت های چشمگیر تمامی کالاها و خدمات در دو،سه سال اخیر، افزایش نرخ سیمان در مقایسه با سایر محصولات ناچیز بوده است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: نرخ سیمان فله ۳۷ درصد افزایش داشته و این افزایش نرخ برای پوشش هزینه های تولید سیمان در نیمه اول سال کافی است. 

وی افزود: با توجه به افزایش هماهنگی بین شرکت های سیمانی، این نرخ توسط تمام کارخانجات سیمانی اعمال شده و دغدغه ای بابت رقابت منفی و تخفیف از سوی بعضی شرکت ها وجود ندارد. البته با توجه به انتقال سیمان از مناطق پر تولید به مناطق پر مصرف (مثلا از شهرهای مرکزی به استان تهران)، شائبه تخفیف از سوی شرکت ها ایجاد شده است. 

شیخان تصریح کرد: سیمان در سراسر کشور با نرخ مصوب عرضه خواهد شد و اگر مثلا سیمان از شهرهای مرکزی به تهران حمل شده، کرایه حمل موجب افزایش نرخ مصرف کننده نخواهد بود. اما تفاوت کرایه حمل منطقه ای با کرایه حمل به سایر مناطق کشور از سودآوری شرکت ها خواهد کاست. بنابراین شرکت های سیمانی که امکان عرضه محصول در منطقه خود را داشته باشند، نسبت به سایر رقبا از مزیت برخوردار هستند. این موضوع مشکل حادی ایجاد نخواهد کرد. ضمن اینکه کارگروه های منطقه ای انجمن سیمان هم بسیار فعال هستند. 

شیخان در ادامه با اشاره به طرح مسکن امید بر بازار سیمان اظهار کرد: هر طرحی در بازار مسکن از جمله طرح مسکن امید و طرح نوسازی بافت های فرسوده، می تواند تقاضای سیمان داخلی را افزایش دهد و اثر اجرای چنین طرح هایی برای شرکت های سیمانی، مثبت خواهد بود. 

این فعال صنعت سیمان در مورد تاثیر احتمالی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های سیمانی گفت: ظاهرا برخی شرکت ها تمایل به تجدید ارزیابی دارایی های خود دارند و این موضوع هم اتفاق مثبتی برای شرکت های سیمانی است.

وی در خاتمه تصریح کرد: آمارها نشان می دهد وضعیت تولید و تحویل سیمان در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، بهبود یافته و امیدواریم این روند تداوم یابد. به رغم تحریم ها و مشکلات، صنعت سیمان چشم انداز روشنی پیش رو دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر