بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

تایید صلاحیت هیات مدیره شرکت‌ها تنها با مُهر سازمان

سازمان بورس به‌عنوان نهاد ناظر بر بازارسرمایه، صلاحیت حرفه‌ای یکی از اعضای هلدینگ بورسی را رد کرد تا افراد غیرمتخصص بر صندلی مدیریت تکیه نزنند.
کد خبر : ۱۹۳۸۷۱
تایید صلاحیت هیات مدیره شرکت‌ها تنها با مُهر سازمان

به گزارش بورس نیوز، خبری مبنی بر عدم صلاحیت شخصی جهت عضویت در هیات مدیره یکی از هلدینگ‌های بورسی گوش‌به‌گوش می‌چرخد.

بر همین اساس، سازمان بورس در نامه‌ای خطاب به یکی از اعضا هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی گویا به صراحت آورده که صلاحیت لازم برای عضویت در هیات مدیره این هلدینگ اقتصادی، وجود ندارد.

همچنین این سازمان در نامه‌ای دیگر اعلام کرد که تصدی سمت عضو موظف هیات مدیره برای آیدین مولازاده به علت عدم صلاحیت علمی امکانپذیر نیست.

تایید صلاحیت هیات مدیره شرکت‌ها تنها با مُهر سازمان

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، این اظهارات را در نامه‌ای خطاب به مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی آورده و در انتها هم معرفی شخص واجد شرایط جایگزین نامبرده برای بررسی صلاحیت حرفه‌ای و تکمیل اعضای هیات مدیره شرکت مذکور را در اسرع وقت الزامی دانسته و خواستار رعایت قوانین شده است.

تایید صلاحیت‌های هیات مدیره بر عهده سازمان است
محمدرضا معتمد مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به تعدد نهادهای مالی و اشخاصی که می بایست سوابق آنها جهت تایید صلاحیت و عضویت در هیات مدیره بررسی شود، اطلاعات خاصی از نامبرده به صورت آنی وجود نداشته ضمن آنکه این موارد کاملا محرمانه تلقی می‌شود؛ اگر نامه یا اطلاعات دیگری به بیرون درز کرده، از سوی سازمان نبوده و شرکت‌ها نباید این موارد را افشای عمومی کنند.

وی تصریح کرد: به طور کلی تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره نهادهای مالی بر اساس قانون به عهده سازمان بورس بوده و دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط و دارا بودن حداقل سابقه شغلی، از جمله شرایط تایید صلاحیت است؛ هر شخصی که شرایط درج شده در قانون را نداشته باشد، تایید صلاحیت نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر