بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
بیش از ۲۹۵ میلیارد ریال سود ناخالص با حاشیه سود ناخالصی در حدود ۱۹ درصدی از نکات بارز عملکرد این پتروشیمی تازه وارد در بازار فرابورس در عملکرد سه ماهه است.
کد خبر : ۱۹۳۹۳۳
کاهش میزان صادرات اصلی‌ترین دغدغه «شبصیر» در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش مبالغ فروش داخلی گرانول ABS پتروشیمی قائد بصیر در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، علیرغم کاهش چشمگیر صادرات بیش از ۱۶۰۰ تنی این محصول، از اصلی‌ترین دلایل افزایش بیش از ۵۵ درصدی و ۵۵۲ میلیارد ریالی مبالغ فروش بوده است.

کاهش میزان صادرات اصلی‌ترین دغدغه «شبصیر» در سال ۱۳۹۸

بیش از ۲۹۵میلیارد ریال سود ناخالص با حاشیه سود ناخالصی در حدود ۱۹درصدی از نکات بارز عملکرد این پتروشیمی تازه وارد در بازار فرابورس در عملکرد سه ماهه است.

همانگونه که در جدول مشاهده می‌شود کاهش قابل ملاحظه میزان صادرات گرانول ABS شرکت در سه ماهه نخست سال، از نکات ویژه گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت بوده، با این حال افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش محصولات داخلی نه تنها این کاهش میزان فروش را جبران کرده بلکه منجر به افزایش در حدود ۱۲۰ درصدی سود خالص شرکت نیز شده است.

کاهش میزان صادرات اصلی‌ترین دغدغه «شبصیر» در سال ۱۳۹۸

با این حال علیرغم ثبت عملکردی مثبت در سه ماهه نخست، نمی‌توان انتظار رشد سود آوری ویژه نسبت به سود انتهای سال ۱۳۹۷ از این شرکت داشت، زیرا ۶۲۶ ریال سود خالص شناسایی شده از این شرکت در سه ماهه پوششی متوسط از سود ۲.۲۵۳ ریالی هر سهم در سال ۱۳۹۷ محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر