بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن بوده و به طور حتم این قانون باید برای ساماندهی بازار مسکن اعمال شود. البته مشخص نیست که هدف دولت از حذف بخش مالیات بر بازار مسکن از لایحه مذکور چه بوده است.
کد خبر : ۱۹۴۰۶۷

به گزارش بورس نیوز، صدیف بدری درخصوص مخالفت هیأت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اظهار کرد: طبق اخبار منتشر شده، هیأت دولت در نشست‌های اخیر خود و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا، بخش مسکن را از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را حذف کرده است.

وی افزود: مجلس موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن بوده و به طور حتم این قانون باید برای ساماندهی بازار مسکن اعمال شود. البته در وضعیت فعلی مشخص نیست که هدف دولت از حذف بخش مالیات بر بازار مسکن از لایحه مذکور چه بوده است.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت ادامه داد: در شرایط فعلی بازار مسکن به دست سوداگران و دلالان بوده و در این میان دولت و وزارت راه و شهرسازی نظارتی بر این بخش ندارد.

بدری بیان کرد: متأسفانه فقدان قوانین نظارتی و مالیاتی سبب پیدایش سلاطین مسکن شده و افرادی که به دلیل نبودن قانون، به طور مداوم در حال خرید و فروش املاک هستند از این راه به سودهای هنگفتی رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: مطمئنا اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن سبب کاهش التهاب در بازار مسکن خواهد شد و ایجاد ثبات در بازار به طور حتم در کاهش قیمت‌ها موثر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: البته دولت باید در کنار مالیات بر عایدی سرمایه، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را نیز عملیاتی کند و با این روش دست دلالان از بازار مسکن کوتاه می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
یعنی توقع دیگه ای داشتین دولتیاخودشون ملاکن وتمام تلاششون براگرونی مسکن بودتا یشبه ثروتشون چندین برابربشه ازاخوندی بگیر تا ریس جمهورش