بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علیرغم کاهش نرخ دلار قیمت گوشی همراه تغییر چندانی نکرد. یکی از دلایل این مساله را می‌توان ناتوانی در انتقال ارز به خارج از کشور برشمرد. دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.
کد خبر : ۱۹۴۵۰۲
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا منصوری در خصوص اینکه قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت، اظار کرد: اگرچه در هفته‌های اخیر نرخ ارز کاهش پیدا کرده، اما بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات گوشی همراه را تامین نمی‌کند، حتی در صورت تامین ارز در حال حاضر نقل و انتقال دلار با سختی انجام می‌گیرد.

وی افزود: علیرغم کاهش نرخ دلار قیمت گوشی همراه تغییر چندانی نکرد. یکی از دلایل این مساله را می‌توان ناتوانی در انتقال ارز به خارج از کشور برشمرد. دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم بهتر است ارز برای مسائل حساس و ضروری به کار رود و واردات گوشی همراه جزو مسائل حساس و اصلی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای پایداری در نرخ ارز نخست باید از میزان واردات کم کنیم و سپس به صادرات پرداخت تا بتوانیم از ذخایر ارزی کشور محافظت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است به جای تعویض مکرر گوشی همراه آن‌ها را به روز کرده و اپلیکیشن‌های جدید بر روی آن‌ها نصب کنیم. زیرا شرایط در زمان تحریم شرایط با زمانی که گوشی به راحتی وارد کشور می‌شد، فرق می‌کند.
منصوری توضیح داد: خرید گوشی گران‌تر از ۱۰ میلیون تومان برای افرادی که درآمدشان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، کار ممکن و راحتی نیست بنابراین فقط عده محدودی می‌توانند این گوشی‌ها را خریداری کنند و این میل و تقاضا باعث خروج ارز از کشور و نابسامانی در وضعیت اقتصادی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر