بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به از این جیب به آن جیب به بهانه خروج از بنگاهداری و تابلوی ایست بازرسی به مدیران جاده مخصوص و...
کد خبر : ۱۹۴۶۱۴
از این جیب به آن جیب به بهانه خروج از بنگاهداری

به گزارش بورس نیوز، خبر مسدودی که از جاده‌مخصوص مخابره شد داغی رشد قیمت‌ها بخاطر قطعه‌سازان را شست و برد ؛ اما جالب آنجاست که خودرویی‌ها در قیمت، بی‌قرارداد شدن و ... با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند نه در رقابت و بهره‌وری!
حال بعد از سه‌راه کرمان‌خودرو، رقیب دیگری ممنوع‌الخروج شده و در آشفته‌بازارها گویا نمی‌تواند برای معالجه به خارج از کشور سفر کند حال این افراد شفاف‌سازی را می‌خواهند در دستور کار قرار دهند و ما نیز در انتظار آن نشسته‌ایم.

شعار تکراری از بانک‌ها
خروج بانک‌ها از بنگاهداری مثل شعارهای تکراری صف اول صبح مدرسه شده و همه فقط تکرار می کنند. مدیران بانکی هم صبح به صبح شعار می دهند و ساعتی بعد برای خریدی دیگر، مهیا می شوند. گویا یکی از زیرمجموعه های بزرگترین بانک دولتی، ناچار به واگذاری دارایی های مازاد شده، اما از آنجا که این مجموعه دل فروش ندارند، قرار شده زیرمجموعه در ظاهر بلوک یکی دیگر از زیرمجموعه ها را بفروشد و بلافاصله بانک مذکور بخرد. به این پدیده در قدیم می گفتند از این جیب به آن جیب؛ اما حالا رسم شده بگویند واگذاری درون گروهی و از این واگذاری ها سود هم شناسایی کنند و چند قرانی هم کف دست سهامداران بگذارند. 

از ما بهتران بیمه‌ای
یکی از شرکت های بیمه ظاهرا در دو سال، ۱۴۰ میلیارد تومان وام به کارمندان خود داده؛ نیرو خواستند ما را هم خبر کنید.

تجهیزات زنگ‌زده پتروشیمی خاص
یکی از شرکت های پتروشیمی که فقط نام شرکت را یدک می کشد و گویا چیزی جز مشتی تجهیزات زنگ زده نیست و جز شناسایی زیان هنر دیگری ندارد، سال گذشته خبر از افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها داد و به این بهانه قیمت سهم به نزدیکی های عرش رسید. 
جالب اینجا است که در یکی از تحلیل هایمان، این افزایش سرمایه را زیر سوال بردیم و بلافاصله برخی از سفته بازان محترم داد زدند و ما را متهم به بی سوادی کردند. کمی بعد این شرکت از بازار بورس اخراج شد و پرونده افزایش سرمایه هنوز در حال خاک خوردن است. حالا هم یکی از اهالی بهارستان اعلام کرده این پتروشیمی ۱۲۰ ساله، عمر خود را کرده و رو به نابودی است. حالا باز هم با یک خبر یا شایعه، در صف خرید سهم های بی بنیاد بازار بایستید و وقتی ضرر کردید، تحلیلگران را با چوب بزنید که چرا تعریف نکردید تا قیمت ها نریزد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر