بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

بازدهی خوب غذایی‌ها در بازار آتی / عرضه‌های اولیه بی‌تاثیر در مثبت شدن بازار

عرضه‌های اولیه سنگینی که وارد بازار می‌شود تنها باعث افزایش روند فروش شده و تاثیر مثبت چندانی در بازار ندارد.
کد خبر : ۱۹۴۶۲۹

بازدهی خوب غذایی ها در بازار آتی / عرضه های اولیه بی تاثیر در مثبت شدن بازار

محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: گزارش‌های ۳ماهه بسیار مناسبی از سوی شرکت‌ها منتشر شد و می‌توان اینطور گفت که شرکت‌ها از نظر فنی و عملیاتی، وضعیت مطلوبی را تجربه می‌کنند اما؛ به هر حال جو سیاسی بر روی بازار تاثیر بسیار زیادی دارد و نوسانات قیمت ارز نیز می‌تواند باعث بالا و پایین شدن شاخص‌ها در بازار شود.

وی ادامه داد: بازار در ابتدای معاملات امروز روند مناسبی را آغاز کرده و به طور خاص شرکت‌های صادرات‌محور و ارز آور به دلیل اینکه در گزارش های خود ارز را با قیمت ۹۰۰۰ تا ۱۰هزار تومان اعلام کرده‌اند و قیمت تثبیت شده بازار ارز در حال حاضر ۱۲هزار تومان است، می‌توانند سهام ارزنده این روزها باشند.

عباسلو تاکید کرد: بی‌گمان در شرایط فعلی شرکت‌های ارز محور می‌توانند سودآوری خوبی داشته باشند البته در این میان صنایع غذایی نیز بازدهی خوبی را تجربه کرده‌اند.

تاثیر کم عرضه‌های اولیه در بازار

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در مورد تاثیر عرضه‌های اولیه در بازارسرمایه گفت: عرضه‌های اولیه به دلیل حجم پایین و مبالغ کمی که جابه‌جا می‌شود، تاثیر کمی در بازار دارند.

وی افزود: تا چندی پیش از عرضه‌اولیه، بازار منفی می‌شد و همه فروشنده می‌شدند؛ البته عرضه‌اولیه‌های کوچک تاثیر کمی دارند اما؛ اگر عرضه‌اولیه بزرگی وارد بازار شود، فشار فروش بازار را را بیشتر کرده و عرضه‌های‌اولیه باعث مثبت شدن بازار نمی‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر