بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سهم بخش معدن در GDP، بین ۲ الی ۳ درصد بوده که مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد دلار می‌شود که اگر رونق تولید در دستور کار قرار بگیرد، ظرفیت بخش معادن می‌تواند به ۱۰برابر ظرفیت فعلی نیز دست یابد.
کد خبر : ۱۹۴۶۳۲
استعداد خلق معدنی در اقتصاد را نباید فراموش کرد

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، علی رستمی مديرعامل شركت معدني املاح ايران صبح امروز در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي خبري اظهارکرد: این شركت با نماد «شاملا» يكي از نمادهاي مورد توجه بورس بوده که رونق تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در حوزه معادن، استعداد خلق ارزش ماده معدنی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلاری را وجود داشته که تاکنون میزان بسیار کمی استخراج شده است.

رستمی افزود: سهم بخش معدن در GDP، بین ۲ الی ۳ درصد بوده که مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد دلار می‌شود که اگر رونق تولید در دستور کار قرار بگیرد، ظرفیت بخش معادن می‌تواند به ۱۰برابر ظرفیت فعلی نیز دست یابد.

استعداد خلق معدنی در اقتصاد را نباید فراموش کرد/ نگاهی به میزان سودسازی این شرکت

مديرعامل شركت معدني املاح ايران درخصوص میزان ارزش این شرکت نیز اظهارکرد: قيمت سهم اين شركت در ابتدا از ١٠٠٠ تومن به ٦٥٠٠ تومان رسيد.

وی افزود: جمع دارايي‌هاي شركت در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ٨٦درصد رشد داشته و فروش كل با ١٢٧درصد و بهاي تمام شده نیز رشد  ٤٥درصدی را تجربه کرده است.

رستمی اضافه کرد: ميزان سود ناخالص و خالص به ترتيب با ٢١٨ و ٣٠٥ درصد رشد همراه بوده است.

مديرعامل شركت معدني املاح ايران با اشاره به موانع قانوني و موانع مصنوعي در توليد گفت: عدم يكپارچگي در قوانين معدن و قوانين محيط زيست باعث آسيب به توليد مي‌شود ضمن آنکه در حوزه مالياتي، این شركت شفافيت را اولويت خود قرار داده اما در صنعتي هستيم كه بخش بزرگ اين صنعت اعتنايي به اين بخش ندارد لذا قانون‌گذار نسبت به كساني كه فرار مالياتي دارند تصميم خاصي نگرفته و كساني كه قانون را رعايت مي‌كنند نیز جريمه مي‌شوند.

وي در خصوص ميزان رشد و پيشرفت شركت عنوان كرد: شاخص بورس با ٨٠ درصد رشد از ١٦٠ هزار واحد به ٢٦٠ هزار واحد رسيده و شركت ما نیز ٣٠٠ درصد رشد داشته است. 

رستمی افزود: اين رشد را مديون زحمات خوب همكاران هستيم كه افزايش توليد، كاهش هزينه ها و بهبود فرآيند ها اين ارزش را رقم زده است.

ادامه دارد ...

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدير عامل شركت معدني املاح ايران در پاسخ به بورس‌نیوز:

چالش نهادهای متعدد تصمیم‌گیر و سردرگمی در صادرات/ مشکلات در مرز عراق کاسته شد

خبرهای مجمع «شاملا» و «انرژی»

سود تقسیمی «شاملا» و «انرژی»

معاونت فنی شرکت املاح معدنی ایران مطرح کرد:

طرح توسعه صادرات نمک تصفیه شده

ارسال نظر