بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
رئیس کل بانک مرکزی گفت: امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می‎رسد، به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.
کد خبر : ۱۹۴۹۵۹
افزایش امید به بهبود شرایط کشور / ثبات بازار به معنای توقف یا کاهش قیمت‎ها نیستهمتی
به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد: امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می‎رسد، به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.

وی در یادداشت خود اضافه کرد: در دو تا سه ماه گذشته در پست‌های اینستاگرامی و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها داشتم از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازار‌ها یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه به عنوان نشانه‌های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.

در این زمینه چند نکته را باید توضیح دهم:

۱. ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمت‌ها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا در نیل به اهدافش را نشان می‌دهد، بنابراین حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین باید با جدیت پیگیری شود.

۲. در کنار برنامه‌ریزی‌های دولت، امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و نیز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می‌رسد به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.

۳. تلاش‌ها برای افزایش درآمد‌های ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و مهمتر از همه صادرات غیرنفتی به روش‌های مختلف در حال گسترش است.

۴. تلاش کشور‌های همراه با تحریم برای فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهمتر ارائه برخی از پیشنهاد‌ها برای کسب رضایت ایران جهت پذیرش مذاکره، سیگنال‌های مهمی از پیروزی مردم ایران در صحنه مقاومت اقتصادی و نیز قدرت‌نمایی اش در منطقه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر