بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
بررسی بورس‌نیوز از تاثیر افزایش قیمت شکر؛

قند خون سهام قندی‌ها بالا رفت

براساس تصمیمات انجمن صنفی قند و شکر، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت قیمت شکر از ۳۴۰۰تومان به ۴۰۵۰تومان افزایش یافته اما از سویی دیگر قیمت خرید چغندرقند نیز از ۳۱۲۹تومان به ۴۰۱۸تومان رسیده بنابراین می‌توان گفت به دلیل بالارفتن قیمت مواداولیه، افزایش نرخ شکر سود زیادی برای شرکت‌های تولیدکننده دربرنخواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۵۲۶۰

رشد سهام قندی‌ها ناشی از هیجان است  «منتشر نشود»

به گزارش بورس‌نیوز، افزایش قیمت نیشکر در چندماه اخیر موجی از اعتراض را در میان تولیدکنندگان شکر برانگیخت و موجب شد شرکت‌های فعال در صنعت قند و شکر نیز درخواست افزایش قیمت شکر را مطرح کنند تا جایی‌که اعضای انجمن صنفی قند و شکر، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت بر سر افزایش قیمت ۳۰درصدی این محصول به توافق رسیدند.

براین اساس از این پس قیمت هر کیلو شکر از ۳۱۰۰ به ۴۰۵۰ تومان رسید و انتظار می‌رود که سود شرکت‌های تولیدکننده شکر در ماه‌های آینده افزایش یابد اما شرکت‌های تولیدکننده این محصول معتقدند به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه‌ای همچون چغندرقند که حدود ۷۰ درصد بهای تمام شده شکر را تشکیل می‌دهد، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

ازسویی دیگر شواهد حاکی از آن‌است انتشار خبر افزایش قیمت شکر در رسانه‌های مختلف موجبات سبزپوشی سهام اغلب شرکت های فعال در حوزه قندوشکر را فراهم کرد.

در این خصوص فریبزر فرحمند مدیرامور مالی شرکت شکر شاهرود به خبرنگار بورس نیوز گفت: در گذشته قیمت شکر ۳۴۰۰ تومان بود که اکنون با افزایش ۱۹درصدی به ۴۰۵۰ تومان افزایش یافت اما از سویی دیگر قیمت خرید چغندر قند نیز از ۳۱۲۹ تومان به ۴۰۱۸ تومان رسیده که این امر حاکی از افزایش ۲۹درصدی قیمت این ماده اولیه بوده بنابراین افزایش قیمت این محصول سود زیادی برای شرکت‌های تولیدکننده شکر در برنخواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت شکر باید حداقل ۴۱۰۰ تومان تعیین می‌شد، افزود: افزایش قیمت شکر موجبات ایجاد هیجان در بازار بورس را فراهم کرده بنابراین در آخرین روز معاملات بازارسرمایه، سهام شرکت‌های تولیدکننده شرکت به طور هیجانی روند رو به رشد را در پیش گرفته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تحقق زیان و تلخ کامی سهامداران در ۹ ماهه ۱۳۹۹؛

آیا خرید سهامداران "قشکر" توجیه سرمایه گذاری دارد

در اولین ماه سال مالی؛

«قپیرا» فروش خوبی داشت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
alireza
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مدیر مالی قند شاهرود اصلا توی باغ نیستند